۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 84490989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوق بردگی صهیونیست‌ها بر گردن امارات هر روز سفت‌تر می‌شود

تهران - ایرنا - با گذشت یکسال از قرار داد سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی (25 شهریور)، رابطه تل آویو – ابوظبی نیز هر روز علیه مسلمانان و جنبش‌های اسلامی مستحکم‌تر می‌شود، به حدی که فعلا پایانی برای آن نمی‌توان متصور بود.

هم اکنون امارات عملا به شعبه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در منطقه تبدیل شده و مقامات ابوظبی به ویژه ولیعهد این امارت برای رضایت سران رژیم اشغالگر قدس هر اقدامی که از سوی تل آویو دیکته می‌شود، به ویژه برخورد با مسلمانان و به طور خاص شیعیان مقیم امارات و جنبش‌های مقاومت اسلامی و ضدصهیونیستی منطقه را مو به مو اجرا می‌کنند.

منابع خبری دیروز (جمعه) از افتتاح دفتر شرکت صهیونیستی  "AWZ Ventures" که در زمینه فناوری جاسوسی و دیده بانی فعالیت می‌کند، در شهر ابوظبی پایتخت امارات خبر دادند، شرکتی که با افتتاح دفتر خود در ابوظبی در پی بازاریابی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به خصوص عربستان در زمینه تولید و فروش نرم‌افزارهای جاسوسی است.

رادیو کانادا (CBC) در این زمینه در وبسایت خود نوشت که «استیفن هاربر» نخست‌وزیر اسبق این کشور اخیرا به مدیرکلی شرکت  AWZ Ventures اسرائیل رسیده است. این شرکت در زمینه ارائه خدمات در زمینه شناسایی افراد و ارائه اطلاعات جامع از آن‌ها فعالیت می‌کند.

این شرکت همچنین یک دفتر نمایندگی در ابوظبی با نام  AWZ Horizons تأسیس کرده و «کاترین ویرر» دیپلمات سابق کانادایی در رأس آن قرار دارد و مأمور است تا برنامه‌ها و فناوری‌های ساخت این شرکت را به عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بفروشد.

طبق این گزارش، عناصر سابق موساد و سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیلی - آمریکایی در این شرکت مشغول به کار هستند.

در همین راستا "محمد بن زاید آل نهیان" فشار بر جنبش‌های مقاومت ضدصهیونیستی به ویژه «حماس» را برای خشنودی مقامات تل آویو زیاد کرده و عرصه را بر این جنبش خصوصا پس از پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه که در 31 اردیبهشت ماه سال جاری خاتمه یافت، تنگ‌تر کرده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان چندی پیش با انتشار اسنادی فاش کرد که امارات در تلاش است تا با ایجاد ائتلاف با عربستان، مصر و اردن جنبش حماس را تحت فشار قرار دهد؛ چراکه فلسطین را "آخرین پناهگاه" گروه "اخوان المسلمین" می‌داند.

این روزنامه لبنانی گزارش داد که تلاش‌های امارات با هماهنگی کامل با دشمن صهیونیستی انجام می‌شود که به نوبه خود محدودیت‌هایی را علیه نوار غزه ایجاد می‌کند.

الاخبار نوشت: پس از نبرد "شمشیر قدس" در ماه مه گذشته، این کشورها برای انجام این مأموریت خواستار برگزاری جلساتی شدند و با گذشت زمان، مشخص شد که فشارها برای جلوگیری از روند بازسازی در نوار غزه بخشی از طرحی است که نه تنها بر اساس خواسته‌های رژیم صهیونیستی، بلکه طبق خواسته‌های این طرف‌ها به ویژه امارات صورت گرفت که به دنبال محاصره هرگونه نقش قطر در این زمینه و حمایت از حماس یا گروه‌های اخوان المسلمین است.

این روزنامه لبنانی همچنین گزارش داد که طی ماه‌های گذشته، تحولاتی در این زمینه رخ داد؛ از جمله تنگ‌تر کردن حلقه محاصره غزه، اعمال فشار برای جلوگیری از کمک‌های مالی قطر به این باریکه، تلاش قاهره برای نظارت مستقیم بر روند بازسازی غزه و اقداماتی سیاسی برای بی‌اثر کردن دستاوردهایی که گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ اخیر (12 روزه) با رژیم صهیونیستی به دست آوردند.

طبق این گزارش، مراحل این فشار توسعه یافت و شامل همه کشورهای عضو ائتلاف مذکور شده است، این مساله مشخص می‌کند که چرا مقامات حاکم در سودان در زمان ریاست جمهوری "عمر البشیر" لیستی از موسسات، شرکت‌ها و انجمن‌های متعلق به شخصیت‌های فلسطینی، به ویژه آنهایی که نزدیک حماس هستند، تهیه کرده‌اند.

الاخبار در ادامه آورده است: طبق این اطلاعات، ایالات متحده و اسرائیل از مقامات قطری خواستند تا چارچوبی ایجاد کند که فعالیت حماس را در دوحه محدود ‌کند و همچنین هرگونه حمایت را در چارچوبی محدود کند تا اطمینان حاصل شود که این جنبش از این منابع در زمینه‌های نظامی یا حتی در فعالیت‌های سیاسی خود در داخل و خارج از نوار غزه استفاده نمی‌کند.

این رسانه لبنانی در بخش دیگری سندی را منتشر کرده است که به وضوح اقدامات امارات برای تحت فشار قرار دادن حماس را نشان می‌دهد.

این سند گزارشی است که توسط "فیصل بن فرحان"، وزیر خارجه عربستان تهیه شده و برای "محمد بن سلمان" ولیعهد این کشور ارسال شده است. بن فرحان در این گزارش به بیان جزئیات سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به اردن و دیدار او با "عبد الله دوم" شاه این کشور پرداخته است.

الاخبار فاش کرد که ولیعهد سعودی از اقدامات همتای اماراتی خود راضی نیست و منابع آگاه تأیید کرده‌اند که آخرین ملاقات میان آنها طوفانی بوده است و آنها را بر آن داشت تا "طحنون بن زاید آل نهیان"، مقام اطلاعات اماراتی را به عنوان واسطه میان بن زاید با بن سلمان و همچنین با ترکیه و قطر تعیین کنند.

ولیعهد ابوظبی و ولیعهد عربستان دو تن از مخالفان سرسخت مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی در منطقه می‌باشند که اگر چه در برخی زمینه‌ها با هم اختلاف دارند، ولی در قضیه حماس و گروه‌های مقاومت ضدصهیونیستی در کنار رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن درجه اول گروه‌های مقاومت به شمار می‌روند.

هرچند امارات کینه زیادی از جنبش حماس دارد، ولی این اقدام مقامات اماراتی برای اولین بار و مختص این جنبش ضدصهیونیستی نیست، بلکه در سال‌های اخیر نیز حکومت ابوظبی اقدام به بستن دهها شرکت متعلق به لبنانی‌ها، ایرانی‌ها و دیگر مسلمانان ساکن امارات و اخراج شماری زیادی از مسلمانان، از این کشور کرده‌اند، اقدامی که پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ از "حزب الله" آغاز شده و تاکنون در چند مرحله برای رضایت خاطر اشغالگران قدس اجرا شده است.

مقامات امارات در سال‌های اخیر سیاست دشمنی با شیعیان مقیم این کشور را نیز افزایش داده‌اند، به خصوص پیشنهاد کارکنان عالی رتبه شرکت‌های امنیتی صهیونیستی مبنی بر مقابله با ایران و حزب الله و شیعیان عراقی، هندی، افغانستانی و پاکستانی در همه زمینه‌ها از جمله اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را مدنظر قرار داده‌اند؛ از جمله پیشنهادات سرویس امنیتی خارجی اسراییل (موساد) به سران امارات، اجرای سیاست پاکسازی این کشور از شیعیان است.

رژیم امارات فقط در یکسال (۱۳۹۱) حدود ۳۰ هزار شیعه مقیم این کشور را حتی بدون وارد بودن اتهامی به آنها فقط به خاطر رضایت و دلجویی از صهیونیست‌ها از این کشور اخراج کرد.

در سال ۱۳۸۸ - ۱۳۸۹ دهها شرکت متعلق به لبنانی‌ها فقط به دلیل شیعه بودن در امارات تعطیل و کارکنان لبنانی آنها از این کشور اخراج شدند و این روند تاکنون نیز ادامه دارد. در دو دهه گذشته فعالیت شرکت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در امارات با هماهنگی مقامات این کشور بسیار گسترده شده و از یکسال پیش که قرار داد سازش میان تل آویو با سران امارات و بحرین منعقد شد، شماری دیگر از شرکت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با پوشش شرکت‌های تجاری و خدماتی کار خود را در این امیرنشین کوچک حاشیه خلیج فارس آغاز کردند.

ایستگاه امنیتی موساد در امارات معتقد است که شیعیان و گروه‌های ضدصهیونیستی مقیم این کشور با وجود آنکه از ملیت‌های مختلف هستند، ولی از نظر راهبردی با ایران ارتباط دارند و به هر طریق باید از دست آنها راحت شد.

شواهد و اسناد موجود نشان می‌دهد که امارات عملا به شعبه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در منطقه تبدیل شده و ولیعهد ابوظبی برای رضایت سران رژیم اشغالگر قدس هر اقدامی که از سوی تل آویو دیکته می‌شود، به ویژه برخورد با مسلمانان و به طور خاص شیعیان مقیم امارات و جنبش‌های مقاومت اسلامی و ضدصهیونیستی منطقه را مو به مو اجرا می‌کند؛ دستوراتی که به زعم محمد بن زاید آل نهیان مقدمه و زمینه‌ای برای رسیدن به تاج و تخت در این کشور عرب کوچک حاشیه خلیج فارس می‌باشد، البته مقامات امارات به ویژه ولیعهد آن غافل از آن هستند که فشار این طوق بردگی در زمانی نه چندان دور، نفس آنها را خواهد گرفت. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha