۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 2141
کد خبر: 84473020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ میلیون تومان به اجرای راه عشایری در سرپل ذهاب اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب گفت: ۹۰۰ میلیون تومان به اجرای راه دسترسی عشایری منطقه "کلاوه" از توابع بخش قلعه شاهین در این شهرستان اختصاص یافت.

نادر نورایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه از محل منابع اعتباری قانون استفاده متوازن و همچنین ارزش افزوده شهرستان تامین اعتبار شده که عملیات اجرایی آن بین دستگاه اجرایی و  اداره عشایری و پیمانکار منعقد شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و هم اکنون در مرحله عملیات غلطک‌زنی و آب پاشی است و جهت اجرای ادامه این مسیر در مراحل بعدی تامین اعتبار می شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب گفت: با احداث این راه عشایری ۲۰۰ خانوار از خدمات راه مناسب در محدوده منطقه کلاوه قلعه شاهین از توابع این شهرستان برخوردار می شوند.

نورایی ادامه داد: عشایر قشری زحمتکش و مولد هستند که نقشی مهم در تولید و تامین محصولات لبنی و فرآورده ‌های گوشتی و پروتئینی دارند و برای خدمات رسانی به خانوارهای عشایری ترمیم، احداث، بهسازی و بازسازی راه های شهرستان اهمیت زیادی دارد.

 ۲ هزار و ۷۰۱ خانوار عشایری شامل۲ هزار و ۴۳۱ خانوار بومی و ۲۷۰ خانوار میهمان از عشایر شهرستان سرپل ذهاب هر ‌ساله در ۲ فصل ییلاق در دالاهو، پشت تنگ و نواکوه و فصل قشلاق در بازی دراز سرقلعه و جگیران و دانه خشک مستقر می‌ شوند و  ۲۷۱ هزار راس دام دارند.

تولید سالیانه چهار هزار و ۹۰۰ تن شیر و سه هزار و ۵۷۰ تن گوشت قرمز و ۲۵۶ تن پشم نیز به صورت سالیانه از مهم ترین تولیدات عشایر سرپل ذهاب است که بخش عمده ای لبنیات و گوشت مورد نیاز منطقه را تامین می کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha