هیات امنای موقوفات باید با حضور افراد شایسته و توانمند تشکیل شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هیات امنای موقوفات باید با حضور افراد شایسته و توانمند تشکیل شود تا بتوانند برای مدیریت و حل مشکلات آنها گام‌های بلندی را بردارند.

به گزارش ایرنا، محمد علی رمضانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه تبیین مقررات امنای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت هیات امنای اداره کل اوقاف استان قزوین، اظهار داشت: تبیین فرآیندها و مقررات مربوط به امنای موقوفات از سال گذشته آغاز شده است و امروز با یک تاخیر یک ساله تمامی فرایندها، آیین نامه ها و مصوبات کمیته راهبری در استان قزوین مرور شد و به ابهامات توضیح دادیم.

وی با بیان اینکه جلسه به صورت بسیار کارشناسانه و هدفمند برگزار شد، گفت: تاریخچه عملکرد استان قزوین در حوزه امنا را باید به قبل و بعد این جلسه تقسیم کرد و به طور قطع بعد از این، سرعت و کیفیت کار در حوزه انتصابات امنای موقوفات استان بهتر خواهد شد.

این مسوول افزود: استان قزوین در حوزه موقوفات برخلاف وسعت جغرافیایی کوچک و تعداد کم شهرستان ها ولی موقوفات زیادی دارد که بسیار مطلوب ارزیابی می شود و باید امنای این موقوفات هم افراد شایسته و فعالی باشند.

رمضانی اضافه کرد: پراکندگی موقوفات می طلبد که امنایی انتخاب شوند که بتوانند از عهده کار برآیند و خود مدیران و روسای دستگاه های اجرایی هم امروز به این باور رسیده اند که می توانند از ظرفیت موجود برای پیشبرد اهداف در حوزه وقف استفاده کنند.

مدیرکل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: امیدواریم با توجه به این جلسه مشکلات موجود در حوزه امنای وقف استان قزوین روز به روز کاهش یابد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha