۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84459174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت چین با گزارش پارلمان اروپا درباره منطقه تایوان

تهران- ایرنا- کمیسیون امور خارجی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین با صدور اعلامیه ای با گزارش پارلمان اروپا مربوط به منطقه تایوان چین مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا از "سی جی تی ان"،  کمیسیون امور خارجی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین روز شنبه در اعلامیه یاد شده، این اقدام پارلمان اروپا را به منظور تشویق نماینده سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا به تقویت روابط با منطقه تایوان چین و مداخله در امور داخلی چین و اقدامی بر خلاف سیاست «چین واحد» و مغایر حقوق بین المللی و هنجارهای روابط بین المللی خوانده و با آن مخالفت کرد.

کمیسیون امور خارجی پارلمان اروپا اخیرا گزارشی با عنوان «گزارش همکاری و روابط سیاسی اتحادیه اروپا و تایوان» را منتشر کرد.

در اعلامیه کمیسیون امور خارجی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین آمده است: در دنیا تنها یک کشور به نام چین وجود دارد و تایوان بخش جدایی ناپذیر از خاک چین است و مساله تایوان جزو امور داخلی چین است و بر منافع محوری چین و احساسات ملی مردم چین نیز تاثیر گذار است.

در این اعلامیه با اشاره به این که سیاست «چین واحد» یکی از هنجارهای بین المللی، شناخت مشترک جامعه جهانی و از شروط چین برای برقراری روابط دیپلماتیک است، تاکید شد که پکن با هر نوع مداخله در امور داخلی کشور مخالف است و مردم چین نیز برای حفظ حق حاکمیت و عزت ملی عزم راسخ دارند.

کمیسیون امور خارجی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین در این اعلامیه از پارلمان اروپا خواسته است به حساسیت مساله تایوان پی برده و دست از سوء استفاده از این مساله و ارسال سیگنال های غلط به جدایی طلبان تایوان دست بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha