واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز بالگرد هلند بر فراز شرق شانگهای

تهران- ایرنا- وزارت دفاع چین به اقدام تحریک‌آمیز یک فروند بالگرد نیروی دریایی هلند که جمعه گذشته بر فراز دریای شرقی چین و آسمان شرق شانگهای پرواز کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، زانگ شیائوگانگ (Zhang Xiaogang) سخنگوی وزارت دفاع چین روز گذشته به وقت محلی به ادعای اخیر طرف هلندی که گفته بود جنگنده های چینی به طور غیر ایمن بر فراز دریای شرقی چین به بالگرد هلندی نزدیک شده اند، پاسخ داد.

وی گفت: طرف هلندی با مغلطه کردن و سیاه را سفید جلوه دادن تلاش دارد تا بر اقدام تحریک آمیز بالگرد خود در این منطقه سرپوش بگذارد.

بر اساس این گزارش، یک فروند بالگرد متعلق به ناوچه نیروی دریایی هلند جمعه گذشته با پرواز بر فراز شرق شانگهای مبادرت به اقدامات تحریک آمیز کرد. در نتیجه ارتش چین با دادن اخطار اقدام به اعزام جنگنده برای دور ساختن این بالگرد کرده بود.

واکنش چین به اقدام تحریک‌آمیز بالگرد هلند بر فراز شرق شانگهای

سخنگوی وزارت دفاع چین اظهار داشت: در تمامی این مدت، پاسخ (ارتش چین) مشروع، موجه و کاملا حرفه ای و بنابر اصول (بین‌الملل) بود.

وی با بیان اینکه طرف هلندی به غلط مدعی شده که در حال انجام ماموریت برای سازمان ملل متحد بوده است، افزود: اما این بالگرد وارد محدوده هوایی و دریایی مشروع کشوری دیگر و موجب ایجاد تنش و تحت شعاع قرار دادن روابط دوجانبه شده است.

وی افزود: چین از رفتار و گفتار طرف هلندی که ماهیتی ناپسند دارد به شدت ناخرسند است و آمستردام با این رفتار وجه مطلوبی از خود به نمایش نگذاشت.

سخنگوی وزارت دفاع چین از هلند خواست تا تحرکات نیروهای دریایی و هوایی خود را کنترل کند، چراکه هرگونه تخطی و اقدام تحریک آمیزی با اقدام قاطعانه پکن مواجه خواهد شد.

وی گفت: ارتش چین همواره در بالاترین سطح از آماده باش قرار دارد و به شدت مصمم به حراست و حفظ حاکمیت ملی، امنیت و حقوق و منافع دریایی قلمرو خود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha