۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبر: 84457433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام وضعیت اضطراری در نیو یورک به دلیل سیل

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبر: 84457433
اعلام وضعیت اضطراری در نیو یورک به دلیل سیل

تهران-ایرنا- مقامات آمریکایی در ساعات پایانی روز چهارشنبه اعلام کردند بارندگی‌های شدید بخش‌هایی از منطقه نیو یورک را تحت تاثیر قرار داده و اخطار سیل گسترده در این منطقه صادر شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از "سی ان ان"،  "بیل د بلاسیو"شهردار شهر نیویورک و همچنین کتی هوکول فرماندار نیو یورک وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرده و از مردم خواست از جاده‌ها و زیرگذرها دوری کنند. 
وی در توییتی نوشت: امشب ما با یک وضعیت بی‌سابقه جوی به همراه بارندگی‌های شدید، سیل گسترده و شرایط خطرناک در جاده‌ها مواجه هستیم. 
بر اساس گزارش اداره هواشناسی آمریکا، "سنترال پارک" نیویورک در مدت یک ساعت بیش از ۳ اینچ (۷۶ میلیمتر) باران دریافت کرد و این امر باعث آب گرفتگی گسترده خیابان‌های نیویورک شده است. 
اداره هواشناسی آمریکا روز گذشته حداقل ۵ اخطار وقوع سیل از غرب فیلادلفیا تا شمال نیوجرسی صادر کرد. 
بارندگی‌های شدید و سیل آسا در آمریکا نتیجه طوفان بزرگ "آیدا" در این کشور است. 
طوفان آیدا در ایالت لوئیزیانای آمریکا که خرابی و خسارت‌های فراوانی همچون قطع برق، توقف پرواز هواپیماها، قطع آب لوله‌کشی، کمبود بنزین و آب آشامیدنی به همراه داشته است، جان پنج نفر را هم گرفت.
بر اساس گزارش‌ها، طوفان درجه ۴ آیدا با تندبادهایی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به خشکی زده و سواحل ایالت لوئیزیانا را با وجود کاهش شدتش به درجه ۲، دستخوش سیلاب‌های کم‌سابقه ساخته است.
۱۶ سال پیش در چنین روزی طوفان کاترینا ایالت لوئیزیانا را درنوردید و بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان در ایالات ساحل خلیج مکزیک بر جای گذاشت. 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha