۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۳:۰۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84458390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار بحران اقلیمی و کشته شدن دست کم ۴۵  نفر بر اثر سیل در آمریکا

نیویورک- ایرنا - بارندگی های شدید و سیل آسا ناشی از طوفان آیدا تاکنون جان دهها نفر را در ایالت های مختلف آمریکا گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس،  طوفان چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه در آمریکا و سیل ناشی از طوفان آیدا، دستکم جان ۴۵ نفر را از مریلند تا کنیتیکت گرفته است.
به گفته پلیس حداقل ۱۲ نفر در شهر نیویورک جان خود را بر اثر سیل از دست داده اند. در نیوجرسی نیز دست کم ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.
در وست چستر سه نفر و در پنسیلوانیا نیز دست کم پنج نفر جان خود را از دست داده اند.

آثار بحران اقلیمی و کشته شدن دست کم ۴۵  نفر بر اثر سیل در آمریکا

طوفان آیدا از اواخرچهارشنبه شب به وقت محلی باعث جاری شدن سیل ناگهانی، اختلال در عبور و مرور در بخش هایی از آمریکا از جمله نیویورک و نیوجرسی شده است.
باران های سیل آسا ناشی از طوفان آیدا، مترو نیویورک را غرق در آب کرد و موجب اختلال در حمل و نقل شهری و تعطیلی بسیاری از ایستگاههای مترو و سرگردانی شهروندان زیادی شد.


آثار بحران اقلیمی و کشته شدن دست کم ۴۵  نفر بر اثر سیل در آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در پی وقوع این حوادث گفت که  طوفان آیدا، سیل بی سابقه در نیویورک و نیوجرسی، و آتش‌سوزی‌ها درغرب یک یادآوری دیگر از وجود بحران تغییرات آب و هوایی است.
رئیس جمهوری آمریکا به اداره هوانوردی فدرال مجوز داده است  تا با پروازهای پهپادی در مناطق آسیب دیده از سیل، خسارت ها به زیرساخت های آمریکا را ارزیابی کنند.
بایدن  گفت که از پنتاگون، وزارت امنیت داخلی و وزارت انرژی خواسته ام که هرگونه عکس ماهواره ای را که می توانند در ارزیابی میزان خسارت ارائه دهند ، فورا در دسترس قرار دهند تا آسیب ها شناسایی شود.
وی از وزارت انرژی آمریکا نیز خواست از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای کمبود مواد سوختی در مناطق آسیب دیده از طوفان اقدام کند.
رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز جمعه به ایالت لوئیزیانا سفر کند که بر اثر طوفان آیدا خسارت‌های جدی، از جمله قطع برق، توقف پرواز هواپیماها، قطع آب لوله‌کشی، و کمبود بنزین و آب آشامیدنی، همراه داشته است.

آثار بحران اقلیمی و کشته شدن دست کم ۴۵  نفر بر اثر سیل در آمریکا
طوفان درجه ۴ آیدا با تندبادهایی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به خشکی زده و سواحل ایالت لوئیزیانا را با وجود کاهش شدتش به درجه ۲ دستخوش سیلاب‌های کم‌سابقه ساخته است.

تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی هواشناسی درباره اثرات بلایای طبیعی در جهان مرتبط با تغییرات آب و هوایی گویای آن است که طی ۵۰ سال گذشته، میزان بلایا و حوادث طبیعی مرتبط با تغییرات اقلیمی در جهان، پنج برابر شده است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی، در نیم قرن گذشته، بیش از ۱۱ هزار حادثه و بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی گزارش شده است که در اثر آن، بیش از دو میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha