۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۲۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84453647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان آیدا در لوئیزیانای آمریکا و هشدار بایدن درباره عواقب احتمالی آن

نیویورک - ایرنا - طوفان آیدا در ایالت لوئیزیانای آمریکا که از روز یکشنبه به وقت محلی وارد این ایالت شده، در حال شدت گرفتن است، بطوریکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز نسبت به عواقب احتمالی این طوفان و تهدید زندگی مردم هشدار داد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی آمریکا از جمله سی ان ان آمریکا پخش شد، گفت طوفان آیدا تهدیدی برای زندگی مردم این کشور است.
وی اظهار داشت تخریب ناشی از طوفان آیدا به احتمال زیاد بسیار گسترده خواهد بود و فراتر از سواحل این کشور را در بر خواهد گرفت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با درخواست فرماندار ایالت لوئیزیانا برای اعلام حالت فوق‌العاده در این ایالت موافقت کرده است  تا سازمان فدرال مدیریت اضطراری تمامی تلاش‌ها برای کاهش فاجعه در این ایالت را هماهنگ کند.
بایدن پیشتر نیز از ساکنان ساحلی خلیج مکزیک درخواست کرده بود خود را برای رویارویی با طوفان آیدا آماده کنند.

طوفان آیدا در لوئیزیانای آمریکا و هشدار بایدن درباره عواقب احتمالی آن

بر اساس گزارش رسانه های مختلف آمریکا، طوفان آیدا به  طوفانی درجه چهار تبدیل شده که می تواند خسارت های فاجعه باری به همراه داشته باشد.
رسانه های آمریکایی به نقل از مرکز ملی طوفان آمریکا گزارش دادند طوفان آیدا در نزدیکی پورت فورچون در ایالت لوئیزیانا، اکنون  به عنوان طوفان فوق العاده خطرناک درجه چهار در حال وقوع است که سرعت باد به ۱۵۰ مایل در ساعت می رسد.
طوفان آیدا با وزش بادهای شدید، بارندگی شدید و بالا آمدن سطح آب همراه است و هزاران نفر از ساکنان ایالت لوئیزیانا خانه‌های خود را ترک کرده و به خارج از این ایالت رفته اند.

طوفان آیدا در لوئیزیانای آمریکا و هشدار بایدن درباره عواقب احتمالی آن

جان بل ادواردز  فرماندار ایالت لوئیزیانا گفته است طوفان آیدا یکی از قدرتمندترین طوفان هایی است که از سال ۱۸۵۰ در منطقه خلیج مکزیک بوجود آمده است.
 اداره هواشناسی آمریکا پیش بینی کرده بود طوفان آیدا وقتی از خلیج مکزیک به خشکی می‌رسد شدت می‌گیرد و به طوفان درجه چهار تبدیل می‌شود.
هواشناسی آمریکا هشدار داده است  طوفان آیدا باعث خواهد شد که برخی مناطق آمریکا برای هفته‌ ها یا ماهها قابل سکونت نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha