حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بدون مشارکت مردم میسر نیست

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بدون همکاری و مشارکت مردم میسر نیست و باید فرهنگ سازی را از دوران کودکی واز دانش آموزان شروع کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز یکشنبه در دیدار جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای شورای معاونان این اداره کل با وی افزود: فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی در قالب آموزش های نوین از جمله بهره گیری از فضای مجازی،  فیلم، تئاتر و انیمیشن با تلاش های مضاعف و تولیدات اثرگذار انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به این که منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کوشا بود بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل های استان سمنان تاکید کرد.

وی ادامه داد: بیش از هر زمان دیگر باید نسبت به حفظ جنگل به عنوان موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

مطیعی گفت: جنگل ها از بزرگترین سرمایه های کشور هستند و در شرایط جدید که با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبرو هستیم باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: منابع طبیعی و انفال امانت خدا در دست انسان است و باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم و آبرویمان را برای این کار به میدان بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به مشکلات مطرح شده توسط مردم استان سمنان در خصوص معضل های بیابان زایی ، کمبود آب و خشکسالی ، مراتع و جنگل ها در دیدارهای مردمی خود اشاره کرد و از مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درخواست همکاری با سایر دستگاههای اجرایی مرتبط برای رفع مشکلات مردم را خواستار شد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان نیز در ابتدای این دیدار به تشریح عملکرد اداره کل منابع و آبخیزداری استان سمنان پرداخت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط آن اداره کل در جهت رفع مشکلات بیابان، مرتع، آبخیز ، جنگل ، آموزش وفرهنگ سازی ارائه کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha