روزانه به پنج هزار تماس با سامانه ۱۹۱ در خراسان رضوی پاسخ داده می‌شود

مشهد- ایرنا- مسوول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به پنج هزار تماس تلفنی شهروندان مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی با این سامانه در باره مسایل مربوط به کرونا پاسخ داده می شود.

به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر زهرا اباصلتی با بیان اینکه در موج پنجم شیوع کرونا تماس‌های تلفنی مردم با سامانه ۱۹۱ افزایش قابل توجهی داشته است افزود: در مرحله نخست هشت خط در اختیار سامانه ۱۹۱ قرار گرفت و در مرحله بعد به دلیل افزایش تماس ها تعداد این خطوط به ۱۵ خط افزایش یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از پزشکان حوزه بهداشت در پاسخگویی به سوالات مردمی همراهی می کنند که برای پاسخگوی آنان نیز ۱۰ خط دیگر در نظر گرفته شده و مجموع خطوط این سامانه به ۲۵ خط افزایش یافته است.

مسوول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از تماس های مردمی مربوط به سوالاتی است که در سامانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی ذکر شده که می توانند پاسخ سوالات خود را از طریق مراجعه به آنها نیز به دست آورند.

وی افزود: سامانه ۱۹۱ برای پاسخگویی به سوالات مردمی در باره علایم بیماری، قرنطینه بیماران و سامانه نظام ارجاع است.

هم اکنون ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در شرایط زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

در کشور نیز ۳۵۹ شهر در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد هستند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان ناشی از این بیماری به ۱۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۸۴ هزار و ۹۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha