فرماندار: آمار بستری شدگان کرونا در بیمارستان بوکان به ۱۱۰ نفر رسید

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان گفت: آمار بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان شهید دکتر قلی پور این شهرستان در پیک پنجم کرونا به ۱۱۰ نفر رسیده که بسیار نگران کننده است.

محمد امین‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع افراد بستری شده در بیمارستان حال ۹ نفر از آنها وخیم است که در بخش ویژه نگهداری می شوند و چهار نفر از آنها نیز زیر دستگاه تنفس مصنوعی وینتیلاتور قرار دارند.

وی با بیان اینکه روند بیماری در این شهرستان در ۱۰ روز گذشته همچنان سیر صعودی دارد ادامه داد: تعداد بستری شدگان به طور متوسط روزانه به ۱۵ نفر رسیده است.

فرماندار بوکان گفت: با توجه به قرمز شدن شرایط مقابله با کرونا در این شهرستان هم اکنون بخش های ویژه کرونا در بیمارستان افزایش یافته و تعداد افرادی که با علایم تست مثبت کرونا فوت شده اند در این شهرستان به ۳۴۱ نفر رسیده که با میانگین استانی برابر و یا کمتر است.

امین‌زاده با بیان اینکه رفتار ویروس نوع "دلتا" متفاوت تر از سایر نمونه های قبلی بوده و سن و سال برای آن فرقی ندارد، اضافه کرد: تشدید علائم بیماری بسیار سریع و سرایت بیماری در جهش جدید کرونا بسیار زیاد بوده و هر نوع علائم شبیه به سرماخوردگی را بایستی کرونا در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاثیر اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های ابلاغی منوط به همکاری مردم با استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، اظهار داشت: غالب بیماران در دورهمی‌های و مهمانی‌های شبانه، حضور در مراسمات عروسی و با شرکت در مجالس ترحیم به کرونا مبتلا می‌ شوند.

فرماندار بوکان با بیان اینکه عملکرد، تلاش و پشتکار پرسنل بهداشت و درمان شهرستان بوکان ستودنی است، گفت: با واکسیناسیون انجام شده برای مجموعه بهداشت و درمان، آمار مبتلایان کادر بهداشت و درمان به حداقل رسیده است.

وی اضافه کرد: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم در صورت افزایش مبتلایان به بیماری کرونا اندیشیده شده است.

امین‌زاده با بیان اینکه سه پایگاه تزریق واکسیناسیون در سطح شهرستان بوکان پیش بینی شده است، افزود: در این شهرستان ۴۱ هزار  نفر دز اول واکسن و  ۱۲هزار نفر نیز دز دوم واکسن را تاکنون  دریافت کرده‌اند.

بوکان ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha