فعالیت برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرمانشاه در شیفت عصر آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اقدامات صورت گرفته فعالیت برخی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در این استان در شیفت عصر، برای سرعت بخشیدن به طرح واکسیناسیون کرونا از امروز آغاز شده است.

دکتر ابراهیم شکیبا روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس شیفت عصر در مراکز تجمیعی خلیج فارس و حضرت خدیجه کبری (س) و سایت خودرویی ورزشگاه ۱۵ خرداد در کرمانشاه فعال است و واکسیناسیون در این مراکز تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت.  

وی اظهار داشت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب و کنگاور نیز در شیفت عصر فعال هستند.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یادآور شد: تاکنون ۳۵/۵ درصد از جمعیت هدف در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۱۲ هزار دور واکسن در استان تزریق شده است، گفت: از این تعداد بیش از ۵۲۶ هزار دوز مربوط به نوبت اول و تعداد بیش از ۱۸۶ هزار دوز مربوط به نوبت دوم بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۴ مرکز تجمیعی و سه مرکز خودرویی در استان فعال است که علاوه بر مراکز فوق، ۱۰ پایگاه ویژه مشاغل در استان به چرخه تزریق واکسن کووید۱۹ اضافه شده است.

هم‌اکنون یک هزار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری هستند که این تعداد از ابتدای اپیدمی کرونا در استان بی سابقه بوده است.

از این تعداد ۴۱ درصد در بیمارستان های شهرستان ها و مابقی در شهر کرمانشاه بستری هستند.

۱۴/۵ درصد از این بیماران هم در بخش های ویژه بستری بوده و ۲/۵ درصد به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha