۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84442961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میاندوآبی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۹۷ واحد خون اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون میاندوآب‌ گفت: ۳۹۷ نفر از مردم نوع‌دوست این شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به این پایگاه‌، خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کردند.

داریوش قنبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۶۰ نفر در روز تاسوعا و ۲۳۷ نفر نیز در روز عاشورا با حضور در پایگاه ثابت خون‌گیری این شهرستان نذر خون کردند.

وی با قدردانی از مردم این شهرستان جهت استقبال از نذر و اهدای خون در شرایط کرونایی، افزود: از اول ماه محرم روزانه به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ نفر از شهروندان برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه می‌کردند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار هزار واحد خون توسط مردم نیکوکار این شهرستان برای نجات جان بیماران اهدا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری دارد.

رییس پایگاه انتقال خون میاندوآب‌ همچنین با اشاره به استقبال شهروندان میاندوآبی از طرح نذر خون و افزایش خونگیری، گفت: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ و ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد.

طبق آیینی حسنه برخی از مومنان در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، بخشی از خون خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند.

پایگاه مرکزی انتقال خون شهرستان میاندوآب در خیابان دانش، پایین‌تر از ورزشگاه ۲ هزار نفری شهدای ۱۷ شهریور آماده خونگیری از مردم نوعدوست این شهرستان است.

شهرستان میاندوآب بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha