میاندوآبی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۴۰ واحد خون اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون میاندوآب‌ گفت: ۴۴۰ نفر از مردم نوع‌دوست این شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به این پایگاه‌، خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کردند.

داریوش قنبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۷۰ نفر در روز تاسوعا و ۲۷۰ نفر نیز در روز عاشورا با حضور در پایگاه ثابت خون‌گیری این شهرستان نذر خون کردند.

وی با قدردانی از مردم میاندوآب جهت استقبال از نذر و اهدای خون در شرایط کرونایی، افزود: از اول ماه محرم با انتشار فراخوانی برای اهدای خون، استقبال شهروندان میاندوآبی از این طرح بی‌نظیر بوده و منجر به افزایش خون‌گیری شد.

رییس پایگاه انتقال خون میاندوآب ادامه داد: همچنین در سومین روز شهادت امام حسین (ع) یعنی یازدهم شهریورماه، خون‌گیری به بانوان اختصاص دارد که می‌توانند با حضور در این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

قنبری بیان کرد: با توجه به استقبال مردم این شهرستان از نذر خون، تا روز اربعین حسینی پویش نذر خون ادامه دارد و به تدریج از مراجعه‌کنندگان خون‌گیری خواهد شد.

وی در خصوص شرایط اهدای خون نیز بیان کرد: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ و ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد.

طبق آیینی حسنه برخی از مومنان در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، بخشی از خون خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند.

پایگاه مرکزی انتقال خون شهرستان میاندوآب در خیابان دانش، پایین‌تر از ورزشگاه ۲ هزار نفری شهدای ۱۷ شهریور آماده خونگیری از مردم نوعدوست این شهرستان است.

شهرستان میاندوآب بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha