تعداد بیماران کرونایی در خراسان جنوبی رو به افزایش است

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روند ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی همچنان رو به افزایش است و نشانه‌ای از ثبات تعداد بیماران وجود ندارد.

"کامبیز مهدی‌زاده" شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس ارزیابی که همکاران ما در واحد بیماری‌ها انجام دادند، متاسفانه طی هفته گذشته و هفته جاری روند ابتلا به کرونا همچنان رو به افزایش بوده است و نشانه‌ای از ثبات تعداد بیماران در این استان دیده نمی‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده نیز وضعیت بیماری به همین ترتیب ادامه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا امشب حدود ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستانی که برای بیماران کرونایی در استان اختصاص یافته، اشغال شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان بیرجند تخت‌ها عمدتا اشغال است و تخت‌های اضافی برای پذیرش بیماران استفاده می‌شود.

مهدی‌زاده افزود: در حال حاضر روند کاهشی یا ثبات در موارد بستری مشاهده نمی‌شود و شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی کرونا مثبت هستیم.

وی از شناسایی ۲۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: ۴۴۰ آزمایش مولکولی در ۲۴ ساعت گذشته انجام شد که از این تعداد ۱۷۶ آزمایش مثبت بوده و شامل ۶۴ بیمار بستری و ۱۱۲ مورد سرپایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در این مدت ۴۳۷ آزمایش سریع تشخیص کرونا انجام دادیم که ۱۰۰ بیمار جدید هم از این طریق شناسایی شدند.

وی افزود: اکنون ۴۵۴ بیمار با علایم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۹۹ نفر به طور قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

مهدی‌زاده گفت: ۳۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال چهار نفر وخیم است.

وی بیان کرد: ۲ بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته بر اثر کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۲۳ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه محموله جدید شامل ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا تحویل نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شد و فردا وارد استان می‌شود که در ادامه عملیات واکسیناسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خراسان جنوبی که اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد، جزو ۲۵ استان کشور بود که از تیر ماه در شروع خیز پنجم قرار گرفت و روند مراجعه سرپایی و بستری‌ بیماران کرونایی در این استان صعودی شد.

میزان مراجعه سرپایی افراد مشکوک به کرونا و تست‌های مثبت از هفته دوم تیر امسال افزایش یافت و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ دادند تا الان که از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی، هفت شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

اکنون با گذشت حدود ۲ ماه از خیز پنجم کرونا در کشور و استان همچنان شاهد روند افزایشی موارد بستری و سرپایی کرونا مثبت در خراسان جنوبی هستیم و به گفته مسوولان، این استان هنوز از اوج موج پنجم کرونا عبور نکرده است.

براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد بین استانی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۲ روز یکشنبه (۲۴ مرداد) در خراسان جنوبی نیز آغاز شد و تا پنجم شهریور ماه خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به استان و خودروهای بومی اجازه خروج را ندارند.

همه اصناف، ادارات و بانک‌ها نیز از روز دوشنبه (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) به جز ادارات و اصناف ضروری تعطیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha