۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۱
کد خبر: 84441940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ خشک کردن برنج در لرستان یکهزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت برنج، نرخ خشک و سفید کردن این محصول توسط واحدهای شالیکوبی استان یکهزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد.

به گزارش ایرنا صید احمد مرادی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در صورت توافق کشاورزان و واحدهای شالیکوبی به ازای سفید کردن هر ۱۰۰ کیلوگرم، سه کیلو و ۵۰۰ گرم و به ازای سفید کردن یک تن، ۳۵ کیلوگرم برنج کشاورزان توسط واحدهای شالیکوبی بعنوان کارمزد برداشت می‌شود.

وی گفت: تعداد ۵۵ واحد شالیکوبی با بکارگیری ۵۰ نفر کادر فنی و ۲۵۰ نفر عوامل کارگری به طور مستقیم در امر فرآوری و بسته بندی برنج به کشاورزان ارائه خدمت می نمایند.

مرادی بیان کرد: برنج به عنوان یک محصول استراتژیک نقش موثری در رونق اقتصادی و افزایش درآمد کشاورزان دارد اما سال جاری در پی بروز پدیده خشکسالی، سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت که پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار تن شلتوک از مزارع برنج استان برداشت شود.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی بر فعالیت واحدهای شالیکوبی حوزه عمل خود نظارت دارند تا برنج با کیفیت بهتر فرآوری شود و ضایعات به حداقل برسد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha