۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84438995
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حضور اشرف غنی در تاجیکستان رسما رد شد

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84438995
حضور اشرف غنی در تاجیکستان رسما رد شد

تهران- ایرنا- حضور "محمد اشرف غنی" رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان در تاجیکستان به طور رسمی رد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی ان ان، وزارت خارجه تاجیکستان امروز طی بیانیه‌ای این خبر را رد کرد که هواپیمای اشرف غنی وارد حریم هوایی این کشور شده و یا در این کشور فرود آمده است.

در بیانیه وزارت خارجه تاجیکستان آمده است: وزارت خارجه جمهوری تاجیکستان اعلام می کند که هواپیمای حامل محمد اشرف غنی نه وارد حریم هوایی تاجیکستان شده نه در این کشور فرود آمده است.

تاکنون اخبار ضدونقیضی در مورد اینکه اشرف غنی پس از استقرار نیروهای طالبان در کابل به کدام کشور عزیمت کرده، مخابره شده است اما هنوز به طور رسمی تایید نشده وی اکنون در کدام کشور حضور دارد.

نیروهای طالبان روز گذشته وارد کابل شده و کنترل کامل افغانستان به دست این گروه افتاده است. 

با ترک پایتخت از سوی محمد اشرف غنی خلاء قدرت در کابل حاکم شد و در نتیجه هرج و مرج شهر را فرا گرفت و در پی آن رسانه‌های افغانستان نیز انتشارات عادی خود را متوقف کرده اند.

وضعیت فرودگاه کابل همچنان ملتهب گزارش می شود. خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد که بسیاری از مردم که برای فرار به فرودگاه هجوم آورده اند، تلاش می کنند تا سوار هواپیماهای آمریکایی شوند و نظامیان آمریکا نیز برای جلوگیری از هجوم مردم، تیراندازی کرده اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد، یک مقام آمریکایی گفت که نظامیان این کشور «مجبور شدند» که برای جلوگیری از ورود افغان ها به هواپیماهای نظامی، «شلیک هوایی» کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha