استاندار: ۶۰ درصد دستاورد فناورمحور سمنان در دولت تدبیر و امید آغاز شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۶۰ درصد از فعالیت واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان کنونی استان سمنان، در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز دوشنبه در آیین افتتاح پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان که با حضور مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد ابراز داشت: پیش از سفر وزیر ارتباطات به استان سمنان، این استان بضاعت زیادی در زمینه کارخانه‌های فناوری، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نداشت اما اکنون از رشد خوبی برخوردار شده است.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر پر پیچ خمی قدم نهاد و کاری ارزنده انجام داد تا صیانت جدی از جوانان پایه‌گذاری شود.

استاندار سمنان گفت: تاسیس پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعریفی نو از کسب و کارها محسوب می‌شود و امیدی بین جوانان به ویژه در شرایط کرونا ایجاد شد.

آشناگر بیان کرد: با افتتاح این طرح، فرصت خوبی برای توسعه کسب و کار در اختیار جوانان قرار گرفت.

وی افزود: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در سفر خود به استان سمنان وعده احداث ۲ کارخانه نوآوری در استان را دادند و امید است به زودی محقق شود.

استاندار سمنان گفت: توسعه فعالیت‌های این مجموعه باید از این به بعد با شتاب بیشتری دنبال و برای ایجاد بستر کارآفرینی تلاش شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز در این آیین ابراز داشت: امروز مجموعه‌ای در استان سمنان افتتاح شد که در توسعه استان پیشرو است و روز به روز به ظرفیت‌های آن افزوده خواهد شد.

فاطمه منصوری بیان کرد: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان بر پایه فناوری اطلاعات به همراه تربیت نیروی انسانی قوی فعالیت می‌کند.

وی افزود: امید است با همکاری دستگاه‌های مرتبط با مهارت آموزی و دانش، فناوری اطلاعات و صنعت و معدن، این مجموعه را تبدیل به قطب تولید فناوری‌ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: در استان، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه سمنان و فنی و حرفه‌ای داوطلب فراهم کردن ساختمان بودند و درنهایت انتخاب انجام شد و این پارک نمودی از فعالیت هماهنگ است.

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با عنوان «فاوا» با حضور مجازی آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور هدف نهایی جذب شرکت ها و واحدهای فناور داخلی و خارجی، ارتقاء آنها در حوزه تولید محصولات ارتباطات و فناوری اطلاعات مدرن، و تسهیل حضور آنها در بازارهای داخلی و خارجی بهره‌برداری شد.

ساختمان آموزش وسنجش مهارت فنی و حرفه‌ای استان با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال به‌عنوان محل استقرار پارک در محوطه‌ای به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل ۴ سوله با مساحت ۳۴۰ متر مربع تعیین و تایید شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha