سه طرح توسعه دفاتر ارتباطات روستایی سمنان ۴.۵ میلیارد ریال اعتبار گرفت

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۴.۵ میلیارد ریال تسهیلات برای سه طرح ایجاد و توسعه دفاتر خدمات ارتباطات روستایی این استان تصویب و تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، سید یاسر حسن پور روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: همه طرح‌های برخوردار از تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه فناوری اطلاعات مورد نظارت دقیق کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان است.

وی اضافه کرد: سه طرح  باقی مانده در سامانه کارا کسب و کار روستایی برای دریافت تسهیلات به کمیته فنی اشتغال روستایی و عشایری ارسال و هر سه طرح  توسط اعضای کارگروه مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در قالب این  طرح ها  با توجه به تعداد اشتغال ایجاد شده و واگذاری مجوز  دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات و باجه‌های بانکی در روستاهای استان می‌توان به کاهش هزینه‌های دسترسی روستاییان به شبکه بانکی، گسترش خدمات بانکی الکترونیکی و اعطای تسهیلات خرد و حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط در روستا اشاره کرد.

حسن پور با اشاره به آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، پست بانک را به عنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات در حوزه فناوری اطلاعات معرفی کرد و گفت: اجرای این قانون با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از طرح‌های دولت از ابتدای سال ۹۶ به اجرا درآمد و نقش موثری در رفع بیکاری در روستاهای این استان و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها ایفا کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: پست بانک به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات نقش موثری در بهبود شرایط کسب و کار و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی استان دارد که با توجه به شرایط ویژه استان می‌توان از این ظرفیت به شکل مطلوب برای بهبود وضعیت اقتصادی روستاها استفاده کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha