۷ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84419596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا بازار گرگان را ۲ هفته تعطیل کرد

۷ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۱
کد خبر: 84419596
کرونا بازار گرگان را ۲ هفته تعطیل کرد
عکس آرشیوی است

گرگان - ایرنا - فرماندار گرگان با اشاره به روند شدید شیوع کرونا دراین منطقه گفت که به استناد دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و در شرایط قرمز کرونایی، مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار از امروز پنجشنبه هفتم مرداد به مدت ۲ هفته در این شهرستان تعطیل خواهد بود.

محمد حمیدی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که هم اکنون ظرفیت بیمارستان‌های گرگان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده و تعدادی از بیماران بدحال در نوبت بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان صیاد شیرازی و پنج آذر و بستری هستند.

وی گفت: به سبب وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا در گرگان و با توجه به آمار تصاعدی بستری و فوت بیماران این شهرستان، فعالیت مشاغل گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار ممنوع است و درصورت تخلف واحد صنفی جریمه و پلمب خواهد شد.

حمیدی اضافه کرد: از اتحادیه‌های صنفی گروه‌های شغلی ذکر شده درخواست شده تا به اعضای زیرمجموعه خویش جهت عدم فعالیت در ۲ هفته پیش رو اطلاع‌رسانی نمایند در غیر اینصورت علیه آنها به جرم تهدید بهداشت عمومی و ترک فعل اعلام جرم خواهد شد.

فرماندار گرگان همچنین گفت که مشاغل گروه یک نیز موظف به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا (استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی) هستند و در صورت کم توجهی به این موضوع واحد صنفی آنها بدون اغماض پلمب خواهد شد.

به گفته حمیدی، هم اکنون ورود به تفرجگاه‌های گرگان ممنوع است و ماموران راهور انتظامی نسبت به اعمال قانون خودرهای متخلف و ماموران سد معبر شهرداری نیز نسبت به جلوگیری از اتراق شهروندان در مسیر تفرجگاه ناهارخوران اقدام خواهند کرد.

مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و در شرایط قرمز شیوع کرونا، تنها گروه شغلی یک شامل ۲۹ رسته مربوط به واحدهای صنفی مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم از جمله داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز خدمات عمومی و واحدهای تولید و توزیع کننده مواد لبنی و پروتئینی مجاز به فعالیت هستند. 

همچنین طبق این دستورالعمل فعالیت مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی، ممنوع است.

دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین فعالیت مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مشاغل گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی را در شرایط قرمز کرونایی ممنوع کرده است.

شهرستان گرگان حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha