۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 84418711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کرونا در انگلیس/ بیشترین نرخ مرگ و میر در چهار ماه گذشته

تهران- ایرنا- خبرگزاری بلومبرگ از بیشترین نرخ مرگ و میر کرونایی در انگلیس از ماه مارس سال جاری میلادی خبر داد و نوشت: درحالیکه دولت انگلیس تمامی محدودیت های کرونایی را برداشته، مقامات بهداشتی می گویند کشور در موج سوم بیماری است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، بیشترین شمار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در انگلیس از ماه مارس (اسفند) تاکنون سبب شده که یک مقام ارشد بهداشتی دولت هشدار دهد که همه گیری هنوز تمام نشده است.

بلومبرگ در ادامه نوشت: دیروز سه شنبه ۲۳ هزار و ۵۱۱ مورد مبتلا در انگلیس ثبت شده است که حاکی از تداوم کاهش شمار مبتلایان برای هفتمین روز است. اما براساس آخرین اطلاعات، تعداد مرگ و میرها به ۱۳۱ نفر رسیده است که بیشترین آمار از ۱۷ مارس ۲۰۲۱ (۲۶ اسفند ۹۹) تاکنون است. گفته می شود یکی از عوامل افزایش مرگ و میر ناشی از گسترش سویه دلتا در انگلیس است.

«ایوان دویل» مدیر پزشکی بهداشت عمومی انگلیس در پی اعلام افزایش جانباختگان ناشی از کووید-۱۹ در بیانیه ای گفت: «ما می دانیم که مرگ و میرها هنگامی رخ می دهد که تعداد زیادی مبتلا وجود داشته باشد و امروزه داده ها نشان می دهد که ما هنوز در موج سوم هستیم».

همزمان «مایکل گوو» معاون نخست وزیر از افرادی که هنوز از واکسیناسیون امتناع می ورزند انتقاد کرد و گفت ممکن است این گروه از جامعه از ورود به برخی مکان ها منع شوند.

گوو خطاب به کسانی که هنوز برای زدن واکسن اقدام نکرده اند، افزود: «اگر امکان واکسیناسیون برای شما وجود داشته باشد و شما امتناع ورزید، خودخواه هستید. شما سلامتی و زندگی دیگران را در معرض خطر قرار می دهید».

تاکنون بیش از ۷۰ درصد بزرگسالان انگلیس هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند، اما نگرانی وجود دارد که جوانان به اندازه کافی برای تزریق واکسن استقبال نشان ندهند.   

مقامات همچنین نگران هستند که با توجه به کاهش قابل توجه نرخ ابتلا در انگلیس در هفته گذشته، مردم اقدامات بهداشتی را کنار بگذارند و همین امر سبب نگرانی دانشمندان در خصوص پایان همه گیری شده است.  

گفته می شود از روز دوشنبه تاکنون پنج هزار و ۹۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های انگلیس بستری شده اند که نسبت به چهار هزار و ۶۱۵ نفر هفته گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. این در حالی است که دولت انگلیس از ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) تمامی محدودیت های مربوط به همه گیری را علیرغم هشدار مقامات بهداشتی کشور برداشته است.

انگلیس تاکنون بیش از پنج میلیون و ۷۴۵ هزار و مبتلا و ۱۲۹ هزار جانباخته ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha