۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85480062
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

حملات موشکی و پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85480062
حملات موشکی و پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از یک شرکت ماهواره‌ای آمریکایی از حمله موشکی و پهپادی اوکراین به شبه‌جزیره کریمه تحت کنترل روسیه خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رویترز، یک شرکت ماهواره‌ای آمریکایی موسوم به مکسار (Maxar) اعلام کرد که حمله موشک‌های دوربرد اوکراین به پایگاه هوایی بلبک (Belbek) روسیه در شبه جزیره کریمه، سه جنگنده روس و یک تاسیسات سوخت را منهدم کرده است.

این شرکت با استناد به تصاویر ماهواره‌ای که روز پنجشنبه گرفته شده، اعلام کرده است که در این حمله دو فروند جنگنده میگ-۳۱ و یک جت جنگنده سوخو-۲۷ منهدم شده اند. در این گزارش همچنین ذکر شده که به نظر می رسد یک هواپیمای جنگنده میگ-۲۹ نیز آسیب دیده باشد.

اوکراین هنوز مسئولیت حمله به این پایگاه هوایی را به عهده نگرفته است.

وزارت دفاع روسیه دیروز پنجشنبه اعلام کرد که اوکراین یک حمله شبانه به کریمه انجام داده و مسکو پنج موشک دوربرد آمریکایی ATACMS را رهگیری کرده است.

روسیه روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود که ۱۰ موشک دیگر ATACMS را که به سمت کریمه پرتاب شده بود، رهگیری کرده است.

ای‌بی‌سی نیوز: حمله پهپادی اوکراین به کریمه باعث قطع برق شد

مقامات روسیه می‌گویند حمله گسترده پهپادی اوکراینی به کریمه در اوایل امروز جمعه باعث قطع برق در شهر سواستوپل و آتش گرفتن یک پالایشگاه در جنوب روسیه شده است.

وزارت دفاع روسیه در همین زمینه اعلام کرد که پدافند هوایی آن توانسته ۵۱ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه، ۴۴ فروند دیگر را بر فراز منطقه کرازنودار و شش فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر را بر فراز منطقه بلگورود سرنگون کند. این وزارتخانه همچنین از انهدام شش شهپاد در دریای سیاه خبر داده است.

میخائیل رازوژایف فرماندار شهر سواستوپل که پایگاه اصلی ناوگان دریای سیاه روسیه در آن قرار دارد، گفت که حمله پهپادی به نیروگاه برق این شهر آسیب زده است.

مقامات منطقه کرازنودار نیز اعلام کرده اند که حمله پهپادی اوایل روز جمعه سبب بروز آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت شده که البته مهار شده است.

فرماندار بلگورود (شهری در نزدیکی مرز اوکراین) نیز در همین زمینه اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی با خودرویی برخورد کرده و یک زن و کودک چهار ساله اش را کشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha