۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85481395
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه کنترل یک منطقه دیگر در خارکیف اوکراین را به دست گرفت

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل منطقه «استاریتسیا» واقع در «خارکیف» اوکراین را به دست گرفته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای روسی منطقه «استاریتسیا» در خارکیف را تحت کنترل گرفته و به پیشروی خود در خاک اوکراین ادامه دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی با بیان اینکه حمله روسیه به منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین با هدف ایجاد یک منطقه حائل انجام شده است، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تصرف شهر خارکیف نداریم.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته نیز اعلام کرده بود که نیروهای این کشور ۲ منطقه دیگر در خارکیف و یک منطقه در زاپروژیای جنوبی را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد که یگان‌هایی از گروه نظامی شمال روسیه پس از درگیری‌های شدید، شهرک‌های «هلی‌بوکه» و «لوکیانتسی» در خارکیف را تصرف کرده و تا عمق منطقه دفاعی دشمن پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر نیز اعلام کرده بود که نیروهای نظامی این کشور در حملات جمعه و شنبه پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را تصرف کردند.

پوتین همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای روسیه ممکن است نیاز به تصرف منطقه خارکیف داشته باشند، گفته بود که تنها راه برای محافظت از خاک روسیه برابر حملات اوکراین، ایجاد یک منطقه حائل است که قلمرو مسکو را خارج از آتش نیروهای کی‌یف قرار دهد.

۱۰ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha