نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه باید برای عموم مردم تبیین شود

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و سختی که طلبه‌ها در مسیر کسب علم تحمل می‌کنند برای عموم مردم تبیین و همگان از نقش آفرینی و تاثیرگذاری خواهران و برادران طلبه آگاه شوند.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم جمیری روز سه شنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: صنایع استان برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه‌های علمیه در استان مشارکت کنند. 

وی اظهار کرد: نقطه آغازین همه افتخارات امروز در جهان اسلام، به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر ایمان و اعتقاد مردم شکل پیدا کرده، حوزه‌های علمیه بوده اند. 

جمیری با اشاره به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی و اسلام عزیز در عالم نقش آفرینی و تأثیرگذاری لازم را دارد گفت: این نظام برخواسته از فرهنگ دینی و اعتقادی است که حوزههای علمیه مروج آن بودند و امروز بر دلها حکومت و نقش خود را در معادلات بین المللی در منطقه و فرا منطقه ایفا می‌کند. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل در همین حوزه‌ها پرورش پیدا کردند و همواره این علما بودند که از اسلام عزیز حفاظت کرده و به نسل‌های بعد رسانده اند. 

جمیری با اشاره به تأثیرگذاری علما و روحانیون برجسته استان بوشهر در طول تاریخ معاصر بیان کرد: حوزه‌های علمیه در استان بوشهر سابقه طولانی دارند و کارهای مهمی در باب توسعه کمی و کیفی آنها تاکنون صورت گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha