۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۰۷
کد خبر: 85480361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: پشه آئدس در دیلم رویت نشده است

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۰۷
کد خبر: 85480361
فرماندار: پشه آئدس در دیلم رویت نشده است

بوشهر_ ایرنا_فرماندار دیلم گفت: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان تاکنون گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس در شهرستان دیلم و شمال استان بوشهر دریافت نشده و شهروندان به شایعات توجه نکنند.

به گزارش ایرنا، محمد اسدی شامگاه جمعه در نشست شورای سلامت دیلم با موضوع مقابله با پشه آئدس اظهار کرد: در مقابله با شیوع هر بیماری،پیشگیری امری ضروری بوده و در نتیجه بهتر از درمان و وقوع بحران است.

فرماندار دیلم افزود: نقاط آلوده ای که مستعد تکثیر پشه آئدس بوده باید پاکسازی و بهسازی شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی در راستای پیشگیری از ورود پشه آئدس و تکثیر، با حوزه سلامت همکاری لازم را داشته باشند.

اسدی ادامه داد: هر زمان که با جدیت در راستای مقابله با شیوع بیماری ها تلاش شده به نتایج مطلوبی رسیده ایم.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم بیان کرد: پشه آئدس از کشورهای همسایه وارد برخی مناطق جنوبی کشور شده و محل زندگی و تکثیر ان، نقاط مرطوب و آب های راکد است.

سمیه دریانورد افزود: پشه آئدس ناقل بیماری به انسان بوده که پس از تماس می تواند فرد را در بدترین حالت، به تب دنگی مبتلا سازد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام،پشه هایی که در سطح شهر مشاهده می شوند از نوع فصلی هستند،افزود: همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان در ۱۰ سال گذشته موضوع تله گذاری پشه آئدس را در نقاط مختلف دنبال کرده اند که خوشبختانه تاکنون این نوع پشه مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم یا اشاره روش های مقابله با تکثیر پشه آئدس گفت: بهسازی محل آب های راکد، بهسازی فاضلاب منازل، جمع آوری لنج ها و قایق های فرسوده و رها شده، نظارت بیشتر گمرک بر کالاهای وارداتی از کشورهای خارجی،جمع آوری به موقع زباله های شهری و لاستیک های خودرو از اقدامات پیشگیرانه به شمار می آیند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha