۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85479905
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بقاع و قدمگاههای بوشهر به قطب  مراکز فرهنگی تبدیل شده اند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: هم اینک ۱۳۹ بقعه متبرک و ۲۵۰ قدمگاه در این استان وجود دارد که به قطب و مرکز فرهنگی تبدیل شده اند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با گرامیداشت پنجم ذیقعده به‌عنوان روز ملی تکریم وتجلیل امامزادگان اظهارکرد: مردم استان بوشهر در نقاط مختلف شهری و روستایی توجه ویژه‌ای به تکریم و زیارت بقاع متبرک دارند.

وی با بیان اینکه امام‌زادگان( ع )منتسب به ائمه طهارت علیه‌السلام هستند، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان بوشهر مدیریت بقاع متبرک و قدمگاه‌ها در قالب هیات امنای این مراکز دینی و مذهبی را بر عهده دارند.

اسماعیل پور بیان کرد: در امام‌زاده‌ها و قدمگاه‌ها انواع برنامه و طرح‌های فرهنگی در طول سال اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ضمن تبریک دهه کرامت یادآور شد: در این دهه برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود که این مراسم از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و تا میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام با حضور زائران و اقشار مختلف مردم استان بوشهر ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: اوقاف با مشارکت بخش خصوصی پارسال هشت هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه طرح‌های اقتصادی در این استان سرمایه‌گذاری کرد.

وی اظهار کرد: از این مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۲ مجموعه پمپ بنزین در شهرستانهای عسلویه و جم با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین مبلغ سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای طرح ماهی در قفس هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: تاکنون ۱۰ قفس برای تولید ماهی در دریا در این استان ایجاد شده و تا ۵۰ قفس نیز برنامه ریزی شده است.

اسماعیل پور ادامه داد: از محل درآمدهای موقوفات پارسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های فرهنگی ، قرآنی و اجتماعی در استان بوشهر هزینه شد.

وی تصریح کرد: در پنج سال اخیر یکهزار رقبه از محل درآمدهای موقوفات به سرجمع اماکن وقفی استان بوشهر اضافه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha