۱۱۳ دستگاه غیرمجاز رمز ارز در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ روز اخیر ۱۱۳ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در این استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، مجید فرهزاد روز سه‌شنبه تاکید کرد: این تعداد دستگاه غیرمجاز رمز ارز از در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، بروجن، سامان و فارسان شناسایی و جمع‌آوری و مورد پیگرد قانونی قرار گرفت‌.
وی افزود: استخراج غیرمجاز رمز ارزها از علت‌های اصلی کمبود برق و بروز خاموشی‌های اضطراری به‌شمار می‌رود.
فرهزاد تصریح کرد: روش‌های کشف و شناسایی این مراکز تقویت شده و ابتکار عمل‌های جدیدی در این بخش افزوده شده است.
وی یادآور شد: کشف و جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت و مردم استان می‌توانند مراکز غیرمجاز رمز ارزها را از طریق پلیس ۱۱۰ و تلفن پاسخگوی اتفاقات برق به شماره ۱۲۱ گزارش دهند و یا اطلاعات این مراکز را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۸۱۱۲۱ ارسال و پاداش مربوطه را دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، از آغاز طرح مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارزها در چهارمحال و بختیاری تاکنون یک‌هزار و ۴۲۶ دستگاه با توان مصرفی ۳.۵ مگاوات برابر با مصرف برق شهر فرخ‌شهر از توابع شهرستان شهرکرد کشف و جمع‌آوری شده است.

بنا بر اظهار نظر سخنگوی صنعت برق، استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارزها به دلیل خسارتی که به شبکه برق و ترانس‌های محلی وارد می‌کنند تامین برق را با مشکل همراه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha