۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84478204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶
کد خبر: 84478204
خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- باسوادی ۸۵ درصد جمعیت شهرستان سامان، آماده‌سازی شبکه‌های توزیع برق در چهارمحال و بختیاری برای فصل سرما و توزیع ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات در اختیار نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین خبرهای روز چهارشنبه ۱۴مهرماه در چهارمحال و بختیاری است.

فرماندار سامان با اشاره به لزوم سوادآموزی قشرهای مختلف گفت: براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، در شهرستان سامان ۸۵ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال سواد دارند.

کمال اکبریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: شهرستان سامان ۲۲ روستا دارد که هم‌اکنون اهالی ۱۱ روستا در این شهرستان ۱۰۰ درصد مهارت خواندن و نوشتن دارند و باسواد هستند.

وی افزود: با انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی شهرستان سامان افزایش خواهد داشت.

اکبریان باسوادی افراد جامعه را از محورها و مبناهای توسعه همه‌جانبه و پویا اعلام و تصریح کرد: ارائه طرح‌های تشویقی برای تسریع در روند سوادآموزی قشرهای مختلف مربوط به جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در دستور کار مسئولان متولی سوادآموزی در شهرستان سامان باشد.

وی یادآور شد: در این راستا بخشداران، شهرداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین معتمدان محلی نقش مثبت و مطلوبی دارند.

سامان در ۱۶ کیلومتر مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

شبکه‌های توزیع برق در چهارمحال و بختیاری برای فصل سرما آماده‌سازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری آمادگی بخش‌های عملیاتی این شرکت برای رویارویی با فصل سرما و اتخاذ تمهیدات لازم را ضروری دانست و گفت: شبکه‌های توزیع برق در این استان برای فصل سرما آماده‌سازی شده است.

مجید فرهزاد در کمیته برنامه‎‌ریزی و هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران امور برق شهرستان‌ها در روزهای باقی‌مانده تا زمان آغاز بارندگی‌ها نسبت به تسریع در روند تکمیل طرح‌های تعمیر و اصلاح شبکه‌های برق‌رسانی به‌ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر اقدام کنند.

وی اصلاح و بروزرسانی روشنایی معابر در راستای ایجاد رفاه عمومی را ضروری برشمرد و افزود: به‌ منظور کاهش مراجعه‌های حضوری مردم، تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از طریق در گاه‌های الکترونیکی شامل اپلیکیشن برق من، سامانه خدمات غیرحضوری در وب‌سایت این شرکت، تلفن پاسخ‌گوی ۱۲۱ و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در دسترس عموم مردم قرار دارد.

فرهزاد تصریح کرد: همچنین برای مکاتبات و درخواست‌های مردمی به‌ صورت الکترونیکی، درگاه مناسبی در وب‌سایت شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری به نشانی الکترونیکی www.chb-edc.ir شده است.

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات در اختیار نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی توزیع شد

فرماندار شهرستان بروجن گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات در اختیار نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی براساس شاخص‌ جمعیت در شهرها و روستاهای شهرستان توزیع شد.

مسعود ملکی تاکید کرد: این اعتبارات در ۱۸ فصل شامل دین و مذهب، آموزش و پرورش، کشاورزی و منابع‌طبیعی، توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری، فرهنگ و هنر، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و بخش‌هیا دیگر توزیع شده است.

وی افزود: موافقت‌نامه‌های اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان بروجن بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی استان مبادله شده است.

ملکی تصریح کرد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن موظفند برای جذب ۱۰۰ درصدی و هزینه‌کرد سریع‌تراین اعتبارات تلاش کنند.

وی یادآور شد: همچنین تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن موظفند از طرح‌های زیرمجموعه خود بازدید کنند و گزارش روند پیشرفت طرح‌ها را به فرمانداری بروجن ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha