۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 2146
کد خبر: 84406942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرپرست فرمانداری: ارتش و سپاه تانکر آبرسانی به پاوه ارسال کردند
عکس آرشیوی است

کرمانشاه ـ ایرناـ سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت: برای جلوگیری از خشک شدن بخشی از باغات این شهرستان و در راستای کمک به باغداران ، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تانکر آبرسانی به این مناطق ارسال کردند.

جلیل بالایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با هماهنگی های انجام گرفته و جهت تسریع در آبرسانی به روستاهای نروی و وزلی و هم چنین باغات نودشه و نوسود ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر کدام یک دستگاه تانکر آبرسانی به شهرستان پاوه اعزام کردند.
وی ادامه داد: تانکر ارتش جهت آبیاری باغات نودشه و نوسود و تانکر سپاه نیز برای آبرسانی به روستاهای نروی و وزلی تعیین شده اند.
سرپرست فرمانداری پاوه اضافه کرد: با جاری شدن آب چشمه بل در چند روز گذشته در جوی آب باغات قلا ، باغچه و دره باغچه ، شاران و دگابر، بیش از ۱۰۰ هکتار از باغات قدیمی و مثمر ثمر نودشه از خطر خشک شدن نجات یافتند.
بالایی اظهار داشت: هم چنین یکدستگاه خودرو تانکر برای سایر باغاتی که در اطراف این شهر به آب رسانی سیار نیاز دارند اختصاص یافته است .
وی گفت: به دلیل کاهش ۳۶ درصدی بارندگی ها در این شهرستان ، بیشتر منابع تامین آب این شهرستان خشک شده و پاوه در تنش و بحران آبی به سر می برد.
متوسط بارش پاوه در بلندمدت ۷۴۵ میلیمتر است که در سال زراعی جاری ۴۷۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها