۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84405500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکسینه نشدگان؛ ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا

۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبر: 84405500
واکسینه نشدگان؛ ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا

تهران-ایرنا- بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در فرانسه، ۸۰ درصد افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، متعلق به گروهی از افراد بوده اند که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، بر اساس مطالعات انجام شده از سوی مرکز  تحقیقات، مطالعات، ارزیابی و آمار (Drees) فرانسه،  از میان ۲۱۲۰ مورد تست پی سی آر مثبت در هفته گذشته، ۸۰  درصد افراد هنوز علیه کووید-۱۹ واکسینه نشده بودند.  همچنین در این مطالعه، ۳ درصد افراد تنها دوز اول را دریافت کرده و فقط ۶ درصد به طور کامل واکسینه شده بودند.  

به نوشته روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، «اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد:  ۹۶ درصد افرادی که هفته گذشته در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند، از میان افرادی بودند که هنوز علیه کووید-۱۹ واکسینه نشده اند.  

به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، با شیوع پرشتاب گونه دلتا، آژانس سلامت اتحادیه اروپا (ECDC)  پیش بینی کرد که  شمار مبتلایان به کووید-۱۹ جهش قابل توجهی داشته و تا دو هفته دیگر به پنج برابر افزایش پیدا کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیشتر در یک سخنرانی تلویزیونی با هشدار درباره شیوع گونه دلتا کرونا در این کشور، الزامات و محدودیت‌های جدیدی در این باره اعلام کرد که مهمترین آن اجباری شدن واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت و نیز ضرورت ارائه پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن جمعی است.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۱ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه پنجم جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.  

واکسینه نشدگان؛ ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا

همچنین به گزارش تارنمای داچ نیوز، موسسه ملی محیط زیست و سلامت عمومی هلند اعلام کرد که در هفته گذشته ۸۴ درصد از افرادی که آزمایش ابتلا به ویروس کرونای آنان مثبت بوده، واکسینه نشده بودند. ۱۰ درصد تنها یک دوز واکسن را دریافت کرده و تنها ۶ درصد از این ۴۲ هزار نفر به صورت کامل واکسینه شده بودند.

به گفته این موسسه، گرچه تاکنون ۱۸ میلیون دز در هلند ۱۷ میلیون نفری تزریق شده، با این وجود هنوز بسیاری از افراد یا واکسن نزده‌اند یا به صورت کامل (تمامی دزهای لازم) واکسینه نشده‌اند.

از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون بیش از ۳۸ درصد هلندی ها به صورت کامل واکسینه شده‌اند که این میزان بیش از ۳ برابر میانگین جهانی است. در برنامه واکسیناسیون کرونای این کشور شمال اروپا واکسن‌های فایزر، جانسون‌اند جانسون، مدرنا و آسترازنکا به شهروندان هلندی تزریق می‌شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha