طرح جامع پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

شهرکرد- ایرنا- طرح جامع پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری با حضور سردار مهدی رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل روز چهارشنبه در استانداری رونمایی شد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل روز چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری و آیین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دارایی در این طرح شناسایی شده است.

سردار مهدی رحیمی چهارمحال و بختیاری را استان بیست و چهارم کشور در تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل دانست و افزود: در این طرح سه برنامه برای سال‌جاری این استان تعریف شده که افزایش آن به بیش از ۱۰ برنامه با بُرش دستگاهی ضروری است.

رحیمی تصریح کرد: کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت بحران، استمرار خدمات ضروری و افزایش پایداری بازدارندگی دفاعی از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: دسته‌بندی سرمایه‌ها، شناسایی تهدیدات، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها، تحلیل ریسک، تهدید و سناریوی پایه، کاهش آسیب‌پذیری‌ها، مصون‌سازی، تولید آمادگی، پایش مجدد تهدیدات و بروزرسانی اقدامات از مهم‌ترین چرخه‌های پدافند غیرعامل است.

رحیمی اولویت تهدیدات مبنایی چهارمحال و بختیاری را شامل زیستی، تروریستی، سایبری و نظامی دانست و اظهار داشت: دسته‌بندی تهدیدات پدافند غیرعامل شامل سخت و نظامی، مردم‌محور، نوین و فنی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تا بُرش دستگاهی طرح جامع پدافند غیرعامل این استان را اجرایی کنند.

اقبال عباسی تاکید کرد: مسوولیت رفع تداخلات احتمالی بین طرح‌های سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با مباحث پدافند غیرعامل با اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل شامل انواع سایبری، پرتوی، زیستی، شیمیایی، کالبدی، اقتصادی، مردم‌محور، عمومی و آمادگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha