۳ دی ۱۳۹۰، ۷:۵۱
کد خبر: 30727809
T T
۰ نفر

سمنان - رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت : در حوزه پدافند غيرعامل بايد بسيجي وار عمل شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سپاه قائم استان سمنان سردار ' غلامرضا جلالی' در همایش پدافند غیرعامل كه با حضور پایوران سپاه استان در حسینیه ثارالله این سپاه برگزار شد افزود : پدافند غیرعامل اولویت نخست كشور است و باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینكه سپاه امكانات زیادی دارد و باید از این امكانات در پدافند غیرعامل نهایت استفاده را نمود افزود: پدافند غیرعامل یك اقدام انفعالی و عكس العملی نسبت به تهدید است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور تصریح كرد: تهدیدات در حال چرخش و پوست اندازی است و باید نوع تهدیدات را مبتنی بر زمان وقوع آن بصورت كامل بشناسیم.

سردار جلالی گفت: پدافند غیرعامل عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه كه موجب افزایش بازدارندگی، كاهش آسیب پذیری كه تداوم فعالیت های ضروری را شامل می شود.

وی مفاهیم و اهداف پدافند غیرعامل را غیرمسلحانه بودن، كاهش آسیب پذیری، كلیه اقدامات و تدابیر تسهیل قدرت بحران، افزایش پایداری ها، استمرار خدمات ضروری، افزایش بازدارندگی تهدیدات و اقدامات نظامی، حفاظت سایبری و تأمین نیازهای مردم عنوان كرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور خاطرنشان كرد: پدافند غیرعامل مكمل پدافند عامل است و برقرار كننده ثبات و تعادل ملی است.

سردار جلالی تصریح كرد: پدافند غیرعامل در مقیاس ملی بایستی بتواند مجموعه سیستم ملی را در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی بیمه كند.

وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل در حوزه های نظامی، سیاسی، فرهنگی، سایبری، هسته ای، اقتصادی و شیمیایی نفوذ پیدا می كند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور افزود: در پدافند غیرعامل از چهار سرمایه انسانی، فیزیكی و زیرساختی، سرمایه سایبری، سرمایه معنوی و ملی باید حفاظت شود.

سردار جلالی ویژگی كلی تهدیدات دشمن را هوشمند بودن، تمركز بر سیستم رهبری كشور، و تمركز بر مركزیت كشور به لحاظ جغرافیایی و موضوعی عنوان كرد.

وی اهداف كلی در دفاع غیرعامل را حفظ انسان ها، كاهش تلفات، كاهش آسیب پذیری، پایدار سازی در برابر تهدیدات، حفظ زیرساخت و تداوم در كاركردها عنوان كرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور با بیان اینكه بسیج در پدافند غیرعامل وظایفی دارد، تصریح كرد: فرهنگ سازی، مشاوره های تخصصی در دستگاه های اجرایی، تهدید شناسی از جمله وظایف بسیج و بسیجیان در پدافند غیرعامل است.ك/2

608