۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پاکدشت رفع تصرف شد

تهران- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: با اجرای احکام قلع و قمع ۱۱۰ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ، ۱۲۰ هزار مترمربع از زمین‌های مرغوب پاکدشت رفع تصرف و آزاد شد.

حسن دالوند روز یکشنبه در جریان تخریب اراضی کشاورزی به خبرنگار ایرنا گفت: با شناسایی چندین مورد ساخت وساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان پاکدشت توسط واحد گشت مدیریت جهاد کشاورزی و پس از اخذ دستور مقام قضایی وبا حضور عوامل نیروی انتظامی و شهرداری و بخشداری، ۱۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و ۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد شد.
وی افزود: این ساخت و سازهای غیر مجاز به دستور دادستان و در راستای عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون  اصلاحی حفظ کاربری در روستای حسین‌آباد قاجار در بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت تخریب شد.
دالوند تصریح کرد: این ساخت و سازهای غیرمجاز شامل چهاردیواری، احداث ویلا، قطعه بندی اراضی و ساخت بنا در زمین‌های کشاورزی روستای حسین‌آباد قاجار از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت بودند که با اعمال قانون انجام شده ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی به وضع سابق بازگشت.
وی اضافه کرد: تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور عوامل اجرایی جهادکشاورزی، شهرداری و بخشداری شریف‌آباد، رییس دادگاه و رییس پیشگیری فرمانده انتظامی بخش و نیروهای امنیتی و انتظامی انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت گفت: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع است و افراد باید قبل از هر اقدام به تغییر کاربری نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.
شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳ هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر می‌باشد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha