۳۰ هزار مترمربع از اراضی زراعی پاکدشت آزاد شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: با تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت، ۳۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد شد.

حسن دالوند روز یکشنبه در جریان تخریب اراضی کشاورزی به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای قلعه نو، حاجی آباد و فرون اباد شهرستان پاکدشت شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، به دستور مقام قضایی این تغییر کاربری تخریب و قلع و قمع شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز شامل شامل دیوارکشی و سوله سازی بود که ظرف سه ماه گذشته با وجود اخطارهای کتبی، مالکان آن‌ها اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند.

مدیر جهادکشاورزی پاکدشت گفت: تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور عوامل اجرایی جهادکشاورزی، شهرداری، بخشداری و نیروهای امنیتی و انتظامی انجام شد که به آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع اراضی زراعی منجر شد.

دالوند با اشاره به این‌که جهاد کشاورزی مکلف است در چارچوب قوانین و وظایف محوله قانونی با سخت وسازهای غیر مجاز برخورد و براساس قانون نسبت به تخریب و آزادسازی اراضی تصرف شده اقدام کند، گفت: به بنگاه‌های املاک مجاز و غیر مجاز شهرستان نیز یادآور می‌شود که بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی شهرستان، به هیچ عنوان حق تفکیک و خرد کردن اراضی کشاورزی را ندارند و در صورت مشاهده، افراد خاطی به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضی کشاورزی به شهروندان از مردم خواست که قبل از هرگونه خرید اراضی کشاورزی و اقدام به ساخت ساز، به مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان پاکدشت (اداره امور اراضی) مراجعه و وضعیت کاربری آن زمین را استعلام کنند.

شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳ هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر  که از این ۲۳ هزار هکتار ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک(گندم، جو، محصولات علوفه ای)، هزار و ۵۰۰ هکتار شامل باغات و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه می‌باشد.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha