مدیرعامل آبفای خراسان رضوی: قطع برق آبرسانی به مشترکان را سخت می‌کند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی گفت: قطع برق آبرسانی به مشترکان را سخت خواهد کرد با این حال این استان به مرحله بحران نرسیده است و بین شرکت برق و آبفا برای تامین برق تاسیسات آب تعامل مناسبی وجود دارد.

سیدابراهیم علوی روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۵۰ پروژه برای گذر از تنش آبی امسال در استان تعریف شده که در حال اجراست و ۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های تنش آبی استان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخازن ذخیره  برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی از جمله این پروژه‌هاست که با اجرای آن، هزار و۲۳۶ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهرها و ۳۳۳ لیتر هم به ظرفیت آب شرب روستاهای استان افزوده خواهد شد.
علوی اضافه کرد: میزان برخورداری این شرکت برای تامین اضطراری روستاهای زیر پوشش، ۳۰ دستگاه ژنراتور دیزل است که این تعداد ناکافی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی ادامه داد: این استان در شرایط  سر به سر و ناپایدار تامین آب قرار دارد، تابستان امسال هزار روستای بالای ۲۰ خانواری و ۳۰ شهر استان با تنش آبی مواجهند.

علوی افزود: شرایط تامین آب سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط  شهری و روستایی با توجه به کاهش بارشها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان ۶ درجه در مقایسه با سال قبل، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش بینی می‌شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.

شرکت آب و فاضلاب استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در ۷۲ شهر و ۲ هزار و ۴۰۰ روستای این استان، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک را زیر پوشش خدمات خود دارد.  

این شرکت به جز مشهد، به تمام شهرهای استان خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha