۷۷۰پرونده برای متخلفان منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی در استان گفت: امسال۷۷۰ پرونده تخلف برای متخلفان منابع طبیعی استان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سید اسماعیل صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان پرونده تخلف نسبت به مدت مشابه پارسال  ۲۰ درصد افزایش داشته است و در این مدت پنج کوره غیر مجاز کشف و تخریب شد و در این مدت ۶۷ فقره پرونده کشفیات چوب و زغال در استان تشکیل شد.

صالحی از تشکیل ۵۱۶ فقره پرونده چرای دام غیرمجاز در استان در این مدت خبر داد و  گفت: در این مدت در حوزه تخریب و تصرف جنگل ۲۶ پرونده، در حوزه مرتع۱۲۸پرونده و در حوزه جلوگیری و رفع تصرف نیز ۲ فقره پرونده در حوزه جنگل و یک فقره پرونده در حوزه مراتع تشکیل شد.

به گفته وی، در حوزه قطع درخت، درختچه و نهال نیز پنج پرونده و برای بوته‌کنی نیز ۲۸ پرونده و برای کت زدن ۷۵ اصله درخت و درختچه نیز یک پرونده در استان تشکیل شد.

وی اظهار داشت: در این مدت چهار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی و ۲ فقره آتش‌سوزی در مراتع استان رخ داد که در این حوادث چهار و یک دهم هکتار مراتع و جنگل‌های استان طعمه حریق شد که این تعداد در مشابه سال‌گذشته ۴۲ درصد کاهش داشته است.

صالحی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۹ هکتار از اراضی ملی استان با پیگیری توسط نیروهای منابع طبیعی استان از دست متصرفان رفع تصرف و خلع ید و به بیت‌المال بازگشت داده شد که این میزان اراضی در قالب ۱۳۴ پرونده است که به صورت باغ ، زراعت، فنس کشی، حصارکشی مورد تصرف قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: پارسال‌ ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف و تجاوز در عرصه‌های منابع طبیعی استان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد از این تعداد ۵۵ پرونده در حوزه جنگل و ۱۵۹ پرونده در حوزه مرتع با اجرای احکام خلع ید، تخلیه، قلع و قمع شد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: مهمترین مشکل در حوزه حراست از عرصه‌های منابع طبیعی کمبود امکانات و نیروی انسانی است و استقرار بالگرد اطفاء حریق در این استان به دلیل سخت‌گذر بودن برخی مناطق در مواقع بحران ضروری است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha