۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83496580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵هزار کیلوگرم چوب و زغال قاچاق در چهارمحال وبختیاری کشف شد

شهرکرد- ایرنا- جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از کشف ۴۵ هزار و ۸۵۴ کیلوگرم انواع چوب و زغال قاچاق در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

حسن عسگری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: این میزان کشفیات در قالب ماده ۴۷ قانون حفاظت از عرصه های ملی کشف و ضبط شده است و در این مدت ۳۸ باب کوره زغال غیرمجاز کشف و تخریب شده است.

این مسوول یگان حفاظت منابع طبیعی استان  افزود: در راستای مبارزه با قطع جنگل شامل درخت، درختچه و نهال در قالب ماده ۴۲ قانون حفاظت ۱۰۵ پرونده تشکیل شده که این پرونده‌ها مربوط به قطع ۵۸۹ اصله درخت بوده است.

عسگری گفت: در این مدت یکهزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصولات فرعی شامل کرفس، موسیر و شیرین بیان نیز از متخلفات کشف شده است.

وی از وقوع ۱۴ فقره آتش‌سوزی به مساحت حدود ۵۸ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: عامل انسانی بیشترین علت آتش سوزی‌ها در عرصه‌های ملی است، که عمدی یا غیرعمد بودن آنها از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

به گفته وی، بر اساس ماده ۴۶، ۴۶ و ۴۷ قانون حفاظت از عرصه‌های ملی هرکس به دلایل مختلف مبادرت به روشن کردن آتش در این عرصه‌ها کند، علاوه بر حبس به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم خواهد شد.

عسگری اظهار داشت: امسال در راستای مبارزه با چرای غیرمجاز دام در استان ۴۷۰ فقره پرونده تشکیل و ۶۲ هزار و ۴۱۰ واحد دامی غیرمجاز از این عرصه‌ها خارج شد.

وی افزود: در راستای مبارزه با تخریب و تصرف اراضی ملی در قالب ماده ۵۵ قانون حفاظت ۲۳۳ فقره پرونده تشکیل شده که مساحت تخریب و تصرف‌ها بیش از ۳۱۴ هکتار بوده است.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: در راستای مبارزه با بوته‌کنی محصولات در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی در قالب ماده ۴۳ حفاظت ۴ پرونده تشکیل شده است که  ۶۲۵ کیلوگرم بوته موسیر و کرفس و ۶ هزار بوته گون  کشف شد.

عسگری اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با تصرف اراضی ملی نیز ۴۲ پرونده تشکیل و ۴۴ هکتار عرصه ملی از دست متصرفان خارج شد.

وی از تشکیل ۱۰۳ فقره پرونده خبر داد و گفت: حکم خلع ید متصرفان از ۲۰۸ هکتار از عرصههای ملی صادر شد.

به گزارش ایرنا، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می‌شود.
جنگل های زاگرس در چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع است.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد که معادل ۱۸.۵ درصد مساحت استان و ۲.۵ درصد مساحت جنگل‌های کشور در زاگرس میانی واقع است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha