۷۷ درصد تهرانی‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

تهران- ایرنا- فرمانده ستاد عملیات مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: آخرین ارزیابی نشان می‌دهد که ۷۶.۸ درصد از تهرانی‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و بالاترین درصد استفاده از ماسک در کشور مربوط به تهران است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، علیرضا زالی روز چهارشنیه در حاشیه راه اندازی مرکز تجمعی واکسیناسیون پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران کردستان در جمع خبرنگاران افزود: با ادامه این روند می توان شاهد کاهش ابتلا  بیماری در جامعه بود. 
وی ادامه داد: برقراری گشت های تلفیقی از سوی اتحادیه های صنفی در تهران هم می تواند در ابن زمینه موثر باشد.

حدود ۳۵ درصد در تهران انجام آزمایشات کرونا افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین اظهار داشت: حدود ۳۵ درصد در استان تهران انجام آزمایش های کروتا افزایش یافته است. 
زالی ادامه داد: با توجه به بروز برخی امواج بیماری در کشور،  فعال تر شدن مکانیزم بیماریابی در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر به صورت چشمگیری انجام آزمایشات پی سی آر و  تست سریع در دستور کار قرار گرفت .
وی یادآور شد: شناسایی زودتر بیماران، درمان سربع تر و جلوگیری ار انتشار بیماری از جمله ویژگی های این کار است.

زالی اظهار داشت: در حال حاضر واکسن کافی برای سن بالای ۷۰ سال تامین شده است و همه تلاش ما این است که همه کسانی که در دوز اول برند خاصی استفاده کردند در فاز دوم را همان برند تزریق شود.
وی اظهار داشت: مردم نگران تامین واکسن کرونا نباشند. تا زمانی که تمام افراد بالای ۷۰ سال شهر و استان تهران فاز دوم خود را دریافت نکردند، گروه بعدی آغاز نخواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ایجاد صف در برخی از مراکز تجمیعی واکسن در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: بخشی از این ازدحام به دلیل نگرانی در تامین واکسن است که با انجام اقدامات مختلف این نگرانی مردم برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در تهران از پیچیدگی بیشتری برخودار است اظهار داشت: تعداد زیادی از جمعیت سالمندان کشور در تهران زندگی می کنند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: سامانه نوبت دهی الکترونیکی واکسیناسیون کرونا فعال شده است و براساس تزریق نوبت اول، پیامک ارسال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha