ائتلاف فتح: گفت و گوهای راهبردی عراق و آمریکا اتلاف وقت است

بغداد-ایرنا- ائتلاف سیاسی فتح عراق امروز در بیانیه ای و در واکنش به هدف قرار دادن اعضای حشد الشعبی عراق در مرزهای سوریه این اقدام را «واکنش به رژه روز شنبه الحشد» و ادامه گفت و گوهای راهبردی عراق با آمریکا را «اتلاف وقت» خواند.

ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری در این بیانیه افزود: نیروهای آمریکا با این عملیات ناجوانمردانه یک بار دیگر ثابت کردند که بدون هیچ حقی، دشمن ملت عراق و فرزندان غیرتمند آن در الحشد الشعبی هستند.

این بیانیه علت حمله را «خشم آمریکا از رژه حشد الشعبی با حضور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در روزهای اخیر» دانست.

بنابر اعلام ائتلاف فتح «این حادثه به شکلی آشکار بیهودگی حضور نیروهای آمریکایی و خطر آن را برای امنیت و استقرار عراق ثابت کرد و اینکه آمریکا خواهان عراق آشفته و عرصه ای برای جدال ها است.

همچنین در این بیانیه آمده است: دولت عراق باید راهی را که شرط اعطای اعتماد به دولت در پارلمان بود در پیش بگیرد و آن شرط این بود که نیروهای بیگانه خصوصا آمریکا فورا و بدون فوت وقت و معطلی اخراج کند.

این بیانیه تصریح می کند: یک سال از تشکیل دولت گذشته اما همچنان درجا می زند...ادامه جلسات گفت و گوهای راهبردی با آمریکا امری بیهوده و از نظر ما اتلاف وقت است.

این ائتلاف پیش تر در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیروهای بسیج مردمی عراق دانست.

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح در توییتی نوشت: حمله ظالمانه جنگنده های آمریکایی به مجاهدان الحشد الشعبی در تیپ ۱۴ (کتائب سید الشهدا) در القائم (مرز بوکمال) دلیل یاس آنها از منزوی کردن حشد الشعبی بعد از رژه مهیب بود که برگزار شد و ثابت کرد که الحشد نیروی رسمی مدافع عراق و ملت آن در مقابل دشمنان است.

اسدی افزود: خون هایی که جاری شد به خشم عراقی ها علیه هر متجاوز ستمکاری مبدل خواهد شد.

در پی تجاوز آمریکا و حمله هوایی بامداد دوشنبه به مواضع نظامی در نقاط مرزی عراق و سوریه، کتائب سیدالشهداء با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حادثه شماری از نیروهای آن به شهادت رسیدند.

این گروه مقاومت عراقی اسامی شهدا را حسین علی عبد الحسین صالح البیضانی، کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی، کرار عبدالعزیز زینل الشبکی، محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی اعلام کرد.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که در ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه ۲۸ ژوئن) جنگنده‌های آمریکایی قرارگاه‌های تیپ ۱۴ الحشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند که طی آن شماری از رزمندگان به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده که نیروهای این تیپ در آماده‌باش کامل به سر می برند و منتظر دستور فرماندهی کل برای پاسخگویی و انتقام گرفتن از این حمله هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha