۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84382214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز خراسان شمالی در کنکور رقابت می‌کنند

بجنورد- ایرنا- رییس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز استان در کنکور رقابت می‌کنند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ نفر پسر هستند.

سعید سیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان دانش آموز کنکوری نسبت به سال گذشته ۱۲۳ نفر کمتر شده است، گفت: ۵۹.۷۷ درصد شرکت کنندگان دانش آموزان دختر و بقیه هم پسر هستند.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۰ از تاریخ چهارشنبه ۹ تا ۱۲ تیر به مدت چهار روز و در پنج رشته تحصیلی برگزار می شود.

وی افزود: در مجموع داوطلبان کنکور استان  یکهزار و ۸۹۴  نفر در رشته هنر، ۱۱ هزار و ۱۴۷ داوطلب در رشته های علوم ریاضی ، پنج هزار و ۳۱۲ داوطلب  انسانی، ۶ هزار و ۳۱۱ داوطلب در رشته علوم تجربی و ۲ هزار و ۷۹ داوطلب در رشته زبان های خارجی از چهارشنبه ۹ تیر با هم رقابت می کنند.

سیدی اظهار داشت: داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با ۳۷.۶۰ درصد بیشترین داوطلبان را به خود اختصاص داده اند که پس از آن علوم انسانی با ۳۱.۸۹،  هنر ۱۱.۲۹، زبان خارجی ۱۲.۳۹ و ریاضی ۶.۸۳ است.

وی با بیان اینکه آزمون رشته هنر در ۹ تیر، علوم ریاضی و انسانی ۱۰ تیر، علوم تجربی ۱۱ تیر و آزمون زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می شود.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کنکور سراسری داوطلبان بجنورد توسط دانشگاه بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی و کنکور در سایر حوزه های امتحانی زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می شود.

 وی گفت: تمامی مراکز آزمون به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند و کارشناسان بهداشت نیز در محل آزمون حضور دارند تا آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۰۰ داوطلب در کنکور سراسری شرکت کردند.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha