بحران کووید - ۱۹ در آفریقا؛ افزایش ۲۲ درصدی موارد ابتلا در هر هفته

تهران - ایرنا - همه‌گیری کرونا در جهان در حالی که برای ششمین هفته متوالی رو به کاهش است، آفریقا هر هفته افزایش ۲۲ درصدی موارد ابتلا به کووید - ۱۹ را تجربه می‌کند.

به گزارش ایرنا از «لزکو» فرانسه، در میان کشورهای آفریقایی، جمهوری دموکراتیک کنگو ، نامیبیا و اوگاندا به ویژه بیشترین میزان تاثیرپذیری را داشته‌اند. سازمان جهانی بهداشت خواستار افزایش واکسن برای قاره آفریقاست.

«ماتشیدیسو موئتی - Matshidiso Moeti» مدیر سازمان جهانی بهداشت برای آفریقا شرایط کنونی ابتلا به کرونا در این قاره را نگران کننده خوانده است. کنگو، نامیبیا و اوگاندا بیشترین موارد هفتگی ابتلا از زمان آغاز همه‌گیری تاکنون را ثبت کرده‌اند.

آفریقای جنوبی با موج سوم کرونا روبرو است. از روز چهارشنبه گذشته بیش از ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در این کشور ثبت شده که بیشترین میزان در طول ۲۴ ساعت در طول ۵ ماه گذشته است.

طبق گزارش موسسه ملی بیماری‌های واگیر، در مجموع، حدود ۱.۸ میلیون مورد ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی ثبت شده که بیشترین میزان ابتلا در سراسر قاره سیاه است.

به گفته مقام های بهداشتی، همچنین ۵۸ هزار مورد فوتی ناشی از کرونا در آفریقای جنوبی ثبت شده است.

تاکنون نزدیک به ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در سراسر قاره آفریقا به کرونا مبتلا شده‌اند. در مجموع بیش از ۱۳۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که بر اساس آمار پس از آفریقای جنوبی، مغرب، تونس، مصر، اتیوپی و لیبی بیشترین میزان ابتلا را داشته‌اند.

پس از آفریقای جنوبی، مصر با ۱۵ هزار و ۷۶۰ مورد و تونس با ۱۳ هزار و ۷۹۲ فوتی بیشترین تلفات ناشی از ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

  • آفریقا در بن‌بست کرونا

    آفریقا در بن‌بست کرونا

    تهران - ایرنا - کشف گونه جدیدی از ویروس جهش یافته در آنگولا و افزایش شمار قربانیان در الجزایر…

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha