ورود شبیه‌سازها به پروتکل‌های آموزشی حوزه پزشکی

تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با حمایت‌های وزارت بهداشت و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی به زودی سیمولاتورهای حوزه پزشکی (شبیه‌ساز)، برای بهرمندی دانشجویان و جراحان وارد پروتکل‌های آموزشی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری روز چهارشنبه در مراسم گشایش خانه نوآوری و صادرات ایران (‌ihit) در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران، در بخش سیمولاتورهای پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت همواره حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی بوده است.

وی درباره تجهیزات ارایه شده در بخش مرکزی این خانه نوآوری اظهار داشت: دستاوردهای محققان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و سیمولاتورها، نفوذ شرکت‌ها در حوزه‌های بهداشتی، کلینیکالی و بیمارستانی و دارو را نشان می‌دهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: از چندین ماه پیش به صورت جدی بحث آموزش‌های پزشکی را در راستای افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی در قالب سیمولاتورهای آموزشی  آغاز کردیم. استفاده از سیمیلاتورهای پزشکی می‌تواند کیفیت آموزش‌های پزشکی را ارتقا دهد و به رشد بحث پژوهشی در دانشکده‌های پزشکی منجر شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های پزشکی به واسطه سیمولاتورها، یک اتفاق نو در بحث آموزش کشور است، گفت: هر یک از سیمولاتورها کاربردهای مختلفی دارند که نمونه‌های آنها توسط محققان کشور ساخته شده یا حتی برخی از آنها نمونه‌های خارجی یا ایده آن را نیز ندارند؛ در صورتی که در کشور ما در حال بهره برداری هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این امر نشان می‌دهد فناوران کشور ایده‌های نو و جدیدی در این زمینه‌ها ارائه کرده‌اند که حتی در دنیا مشابه ندارد.

وی بیان کرد: با حمایت های وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی به زودی دستگاه ها وارد پروتکل‌های آموزشی می‌شوند و جراحان، دانشجویان پزشکی و بسیاری از افراد که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از طریق این سیمولاتورها آموزش ببیند و بهره لازم را ببرند.

ستاری یادآور شد: آموزش از طریق این سیمولاتورها نفوذ فکری فوق‌العاده ای است که باید از فناوران این حوزه تشکر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha