۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84365705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۰۲ صندوق اخذ رای در شهرستان درمیان مستقر می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار درمیان گفت: ۲۰۲ صندوق اخذ رای برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش‌بینی شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت عوامل اجرایی انتخابات است.

حسینعلی بخشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۸۳ صندوق برای اخذ آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ۱۱۹ صندوق برای اخذ آرای نامزدهای شوراها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری تعداد ۴۹ صندوق سیار و ۳۴ صندوق ثابت در نظر گرفته‌ایم که ۶۶ صندوق در مناطق روستایی و ۱۷ صندوق در مناطق شهری فعال خواهند بود.

فرماندار درمیان اظهار داشت: ۸۳ شعبه اخذ رای در روز جمعه (۲۸ خرداد) آرای مردم شهرستان را جمع‌آوری می‌کنند که در راستای حفظ سلامتی مردم ۱۹ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان ۱۵ نامزد در شهر اسدیه، ۱۵ نامزد در شهر طبس مسینا و ۱۲ نامزد در شهر گزیک برای عضویت در شورای اسلامی شهرها با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بخشی گفت: همچنین در روستاهای بخش مرکزی ۲۰۷ نامزد، در بخش قهستان ۲۳۶ نامزد و در بخش گزیک ۹۵ نامزد برای عضویت در شورای اسلامی روستاها حضور دارند.

وی عنوان کرد: ۳۳ هزار و ۵۲۶ نفر در انتخابات ۱۴۰۰ واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد هزار و ۸۷۹ نفر رای اولی هستند.

فرماندار درمیان گفت: تمامی تمهیدات برای تجهیز شعب اخذ رای اندیشیده شده و ستاد انتخابات شهرستان با اعزام تیم نظارت و ارزیابی در شعبه‌های اخذ رای به‌صورت میدانی الزامات و نیازهای شعب را احصا و گزارش آن را به ستاد انتخابات استان اعلام کرده‌ است.

وی با اشاره به همکاری هزار و ۳۳۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی در انجام فرآیند برگزاری انتخابات افزود: همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا انتخاباتی سالم، امن و قانونمند با محوریت سلامت مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی برگزار شود.

بخشی اظهار داشت: در تمامی شعب با نظارت عوامل بهداشت و درمان پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند در روز انتخابات به شعب اخذ رای مراجعه و حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha