۵۹ میلیارد ریال تخلف ارزی در آذربایجان‌غربی کشف شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲ ماهه نخست سال جاری، از ۵۰ شرکت وارد کننده به استان که برای انجام واردات کالاهای مورد نیاز از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده بودند، بیش از ۵۹ میلیارد ریال تخلف ارزی کشف شد.

غلامرضا بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تخلف طی بازرسی های انجام شده با سه فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: افراد حقیقی و حقوقی که جهت انجام واردات کالاهای مجاز و مورد نیاز کشور از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت می کنند باید به تعهدات خود عمل کنند و در غیر این صورت مطابق قانون با آنها رفتار خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

بابایی بیان کرد: همچنین در این مدت هزار و ۷۶ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق در آذربایجان‌غربی به انجام رسید.

وی اضافه کرد: از این بازرسی‌ها نیز ۱۹ پرونده قاچاق انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال تشکیل و به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

در ماه‌های اخیر با اجرای طرح‌های مختلف، سودجویان در حوزه دریافت ارز دولتی، محتکران و فروشندگان کالا و خدمات با قیمت بالاتر از نرخ‌های بازار شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha