شمار رای اولی‌‎های خراسان شمالی بیش از ۱۷ هزار نفر است

بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی در ۲۴ شهر و ۷۴۷ روستای این استان در ۲۸ خردادماه جاری پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

هادی رجایی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این استان ۸۶۳ هزار نفری واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

وی اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات در این استان هزار و ۱۷۸ شعبه اخذ رای تعیین شده است که نسبت به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، ۱۰ درصد افزایش دارد.

رجایی نیا با بیان اینکه طبق روزشمار اعلام شده توسط وزارت کشور همه تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات در استان اندیشیده شده است، تصریح کرد: این افزایش شعب اخذ رای در راستای ایجاد شرایط مطلوب بهداشتی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به تایید صلاحیت ۹۱درصدی داوطلبان شورای اسلامی روستایی و عشایری، خاطرنشان کرد: در مجموع هیات نظارت شهرستانی در بررسی ها از بین پنج هزار و ۷۰ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری، صلاحیت چهار هزار و ۶۳۸ نفر را تایید کرد که تاکنون حدود ۷۰ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری این استان از ادامه رقابت ها انصراف دادند.

در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha