پنج هزار و ۷۲نفر برای شورای روستایی خراسان شمالی نامنویسی کردند

بجنورد-ایرنا- دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای و عشایری استان خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۷۲ نفر برای شوراهای روستایی و عشایری این استان نامنویسی کردند.

هادی رجایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون مدارک پنج هزار و ۱۰ نفر از این داوطلبان پس از بررسی در فرمانداری ها به تایید رسید و مابقی نیز در دست بررسی قرار دارد.
وی اضافه کرد : براساس آمار ۷۴۷ روستای خراسان شمالی واجد شرایط برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری هستند که تعداد داوطلبان در تمامی این روستاها به حد نصاب رسیده است.
وی میانگین داوطلب برای هر صندلی شوراهای اسلامی روستایی و عشایری در این استان را حدود ۶.۷ درصد اعلام کرد.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی اضافه کرد : بیشترین داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری مربوط به شهرستان شیروان با ۹۸۵ نفر و کمترین نیز مربوط به گرمه با ۱۱۳ داوطلب ثبت نامی است.
وی آمار داوطلبان ثبت نامی را برای هفت شهرستان دیگر خراسان شمالی به ترتیب ۹۱۳ بجنورد ، ۹۸۵ نفر شیروان، ۹۶۰ نفر اسفراین، ۸۳۰ در مانه و سملقان، ۴۸۸ نفر فاروج، ۴۶۵ نفر در راز و جرگلان، ۲۵۸ نفر در جاجرم و ۱۱۳ نفر گرمه اعلام کرد.
رجایی نیا اظهارداشت : از مجموع داوطلبان ثبت نامی حدود ۵.۸ درصد ( ۲۵۸ نفر ) را بانوان و ۹۴.۲ درصد ( چهار هزار و ۷۵۳) نیز مردان تشکیل می دهند و بیشترین گروه سنی داوطلبان نیز بین ۴۱ تا ۴۵ سال است.
به گفته وی ۴۲ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری استان خراسان شمالی به کشاورز هستند.
وی اضافه کرد : همچنین یک هزار و ۳۹۵ نفر از این افراد نیز حداقل برای یک دوره سابقه عضویت در شوراها را در کارنامه شان دارند.

استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha