۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1462
کد خبر: 84344040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۱۰ فروشگاه روستابازار در کشور احداث می‌شود

رشت - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تامین و تهیه مایحتاج کشاورزان را اولویت دانست و گفت: تا پایان امسال ۱۱۰ فروشگاه روستا بازار در کشور احداث خواهد شد.

محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری همزمان فروشگاههای سموم ، کود و بذر کشاورزی شبکه تعاون روستایی گیلان که بصورت همزمان در آستانه اشرفیه اظهار داشت: راه اندازی چنین فروشگاه هایی با هدف تحقق سیاست های سازمان تعاون روستایی در تامین مایحتاج و نیازمندی های کشاورزان با جدیت دنبال می شود.

وی ضمن اعلام اینکه تاکنون ۱۴۰ فروشگاه روستا بازار در کشور راه اندازی شده است گفت: پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به ۲۵۰ فروشگاه افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود:  در این فروشگاه ها مایحتاج فنی و کالاهای مورد نیاز با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و همچنین زمینه ساز رونق محصولات و تولیدات مختلف کشاورزی در مناطق مختلف می باشد.

به گفته طهماسبی فعالیت این فروشگاه های روستا بازار که از سوی اتحادیه های تعاون روستایی در حال انجام است ،  موجب کوتاهی فاصله تولید تا مصرف محصولات روستاییان شده ، ضمن آنکه تولیدات کشاورزان بدون واسطه با کیفیت و قیمت مناسب به مصرف کنندگان عرضه می شود.

مدیر تعاون روستایی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به بهره برداری و تجهیز فروشگاههای سموم ، کود و بذر کشاورزی شبکه تعاون روستایی در این استان گفت: امروز تعداد ۱۰ فروشگاه با هدف تامین نهاده های کشاورزی چون کود، سم و بذر کشاورزان در شهرستان های مختلف گیلان به بهره برداری می رسد.

عباس جعفرپور افزود: برای تجهیز هر یک از این فروشگاه ها بین چهار تا هفت میلیارد ریال هزینه شده است و راه اندازی چنین فروشگاه هایی با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در مرحله دوم ، تلاش می شود این فروشگاه ها در تمامی شهرستان های استان گیلان جهت ارائه خدمات کشاورزی به روستائیان راه اندازی شود.

مدیر تعاون روستایی گیلان اظهار داشت: در این فروشگاه ها خدمات مورد نیاز کشاورزان با قیمت پنج درصد پایین تر و با کیفیت تضمین شده به روستائیان عرضه می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۲۳ هزار و ۵۷۰ برنج، ۲ هزار و ۵۰۷  هکتار بادام زمینی و بیش از سه هزار هکتار محصولات باغی و صیفی جات یکی از کانون های اصلی کشاورزی در استان گیلان است.

این شهرستان در شرق گیلان واقع شده و با داشتن ۲ بخش مرکزی و بندر کیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha