استفاده از ظرفیت‌های جامعه موجب افزایش مشارکت انتخاباتی می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: استفاده از ظرفیت‌های جامعه، حضور همه سلایق و برنامه‌ریزی دقیق موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: باید زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت ها و مشارکت حداکثری مردم را رقم بزنیم زیرا دشمن به دنبال کاهش مشارکت عمومی در انتخابات ۲۸ خرداد است.

وی با بیان اینکه امام راحل اصولی داشتند که در صحیفه نور و وصیت نامه ایشان به آن اشاره شده است عنوان کرد: تکیه بر آرای مردم در سیاست داخلی و تامین اتحاد و یکپارچگی ملت، مردمی بودن و دلبستگی مسئولان به کار، حل مشکلات مردم، مبارزه با فساد و مفسدان مالی از مهمترین اصول امام راحل در سیاست های داخلی بود. 

وی بیان کرد: مبارزه با زیاده خواهی نظام سلطه از جمله مهمترین اصول امام راحل در سیاست خارجی بود زیرا اصول سیاست خارجی تنها گفتگو نیست بلکه گفتگو به پشتوانه ایستادگی انجام می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: دشمن اگر بداند کشوری دچار ضعف است با او وارد گفتگو نمی‌شود بنابراین ایستادگی در برابر زیاد خواهی دشمنان، اتحاد با ملت های مسلمان و مبارزه با رژیمی که سودای نیل تا فرات را در سر دارد از جمله سیاست های خارجی امام راحل است که باید تبیین شود.

وی تصریح کرد: دفاع کامل و قاطع از احکام اسلامی، تربیت جوانان مومن، پای کار، انقلابی، متدین، معنویت گرا، عدالت خواه، ترویج معروف و نهی از منکر، مبارزه با فحشا و فساد و ارائه الگوی زن مسلمان نیز از جمله مهمترین اصول فرهنگی امام راحل هستند که باید برای نسل جوان بیان شوند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: همچنین تکیه بر اقتصاد ملی و خود کفایی، جلوگیری از قاچاق کالا در صادرات و واردات، عدالت اقتصادی در تولید، توزیع و مصرف، احترام به کار، کارگر، سرمایه و کارفرما و نفی نظام سرمایه داری که در آن اکثریت در سختی و اقلیت در رفاه باشند از جمله مهمترین اصول اقتصادی امام راحل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی همچنین اضافه کرد: رشادت‌ رزمندگان لرستانی در هشت سال دفاع مقدس، عملیات حاج عمران و آزادسازی خرمشهر را باید با برنامه ریزی های دقیق تری ثبت و ضبط کرد تا برای نسل های آینده بازگو شوند. 

وی افزود: نام ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان در برنامه های ارتحال امام و ۱۵ خرداد ذکر شود و همچنین دیدار با خانواده های شهدا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و کاستی دستگاه های اجرایی در این خصوص اعلام شود.

وی ادامه داد: اهمیت ۱۵ خرداد به اندازه ای است که امام راحل در ارتباط با این روز فرمودند من برای همیشه، ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام می کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های سالروز ارتحال امام ( راه) باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و همچنین نشست های بصیرت افزایی و معرفت زایی انتخاباتی در فضای باز برگزار شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha