۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 84340409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن: همچنان به راه حل دو کشور در فلسطین اعتقاد داریم

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در حالیکه بر تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح به آن تاکید داشت، گفت همچنان به راه حل دو کشور در این سرزمین اعتقاد داریم وگرنه چرخه خشونت تکرار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی درباره تحولات اخیر فلسطین که منجر به پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: رئیس جمهوری روشن کرده است که او همچنان به راه حل دو کشور باور دارد. تنها راه اطمینان از آینده اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی و همچنین تنها راه اعطای دولت به فلسطین است که حق آن را دارند. این راهی است که باید برویم.
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اما فکر نمی‌کنم اکنون چیزی ضروری ‌تر از آن باشد. ما باید شرایطی را آغاز کنیم که به دو طرف اجازه دهد در یک مسیر مثبت و معناداری به سمت دو کشور با هم تعامل کنند. 
بلینکن یادآور شد: در ابتدا ما خشونت را متوقف کردیم و به یک آتش‌بس رسیدیم. اکنون هم بر روی وضعیت انسان‌دوستانه، بازسازی و تعمیق تعاملمان با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کار می‌کنیم. 
وی اظهار کرد: اگر تغییر مثبتی انجام نشود و نتوانیم راهی برای زندگی توام با کرامت و امید بیشتر فلسطینی‌ها بیابیم. چرخه خشونت تکرار خواهد شد که به نفع هیچ کسی نیست.
فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به نمایندگان کنگره آمریکا که به فروش ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی اعتراض دارند هم گفت: رئیس جمهوری به صراحت از تعهد خود به امنیت اسرائیل سخن گفت.
بلینکن افزود: این مساله به ویژه درباره دفاع در برابر حملات راکتی کورکورانه علیه غیرنظامیان است و هر کشوری باید به آن پاسخ دهد. به همین دلیل ما به دفاع اسرائیل از خود متعهد هستیم.
وی ادامه داد: با این وجود هرگونه قرار داد فروش تسلیحات، در رایزنی کامل با کنگره انجام خواهد شد، ما به آن متعهد هستیم و ما می‌خواهیم که اطمینان یابیم این روند به طور موثر کارایی دارد.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha