استاندارد کالاهای پرمصرف در حال تجدید نظر است

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان ملی استاندارد بازنگری در تدوین استانداردها را از اولویت های امسال این دستگاه دانست و گفت: استاندارد کالاها و خدمات پرمصرف و اجناس وارداتی و صادراتی در حال تجدید نظر است.

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه دیدار با استاندار قزوین افزود: از تدوین برخی استانداردها بیش از ۱۵ سال زمان سپری شده و پیشرفت علم و فناوری موجب شده تا استانداردهای تدوین شده دیگر کارایی چندانی نداشته باشند بنابراین بازنگری در آنها ضروری است.

وی اظهار داشت: در تجدید نظر تدوین استانداردها اولویت با کالاهای پرمصرف، صادراتی و وارداتی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به تدوین ۳۵ هزار استاندارد در کشور ،گفت: این در حالی است که مجموع استانداردهای ثبت شده در ایزو از 23 هزار مورد تجاوز نمی کند بنابراین در برخی کالاها و خدمات در کشور که مصرف کننده خاصی ندارند و یا شرایط آنها تغییری نکرده نیازمند بازنگری استاندارد نیستیم.

شریعتی افزود: اقدام مهم دیگر سازمان ملی استاندارد در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تهیه بسته حمایتی از صنایع در راستای تقویت صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز است به گونه ای که شرایط را برای فعالان صادراتی و تولیدکنندگان تسهیل کرده و مدت زمان پاسخگوی و ارزش گذاری تاییدیه ها به حداقل ممکن رسیده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: فعالیت های این دستگاه نباید مانعی بر سر راه تولید تلقی شود چرا که ما برای ارتقای کیفیت و اعتبار کالای ایرانی می کوشیم که منجر به رونق تولید داخلی و حضور تولیدات کشور در بازارهای بین المللی می شود.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد پشتیبان تولید و تولیدکننده است، افزود: ما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا فرایندها را برای تولید یک مخصول کیفی و با استاندارد برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم.

 بازدید از چند واحد تولیدی از دیگر برنامه های سفر یکروزه رئیس سازمان ملی استاندارد به قزوین است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha